خشکسالی بی‌سابقه امسال، تامین آب را برای کشور با چالش جدی مواجه ساخته است

به‌گونه‌ای که در اواسط بهار بسیاری از استان‌ها و شهرهای کشور در بخش تامین آب کشاورزی و شرب با مشکلات جدی مواجه بوده‌اند و رویارویی با این پدیده طبیعی نیازمند برنامه‌ریزی دقیق مسئولان از یک سو و همکاری مردم به‌صورت صرفه جویی از سوی دیگر است.

کمبود آب صرفا به مشکلات آب‌شرب و کشاورزی محدود نمی‌شود و در حال حاضر بخش برق کشور به‌ویژه برق تهران نیز با چالش‌های زیادی مواجه است و احتمال کمبودهایی برای فصل تابستان پیش‌بینی می‌شود. امسال تخمین زده می‌شود اوج مصرف برق در تابستان به 370 هزار مگاوات برسد که این رقم براساس رشد 6 درصدی مصرف برق است.

اگر مصرف بیش از این شود با توجه به اینکه اوج تولید برق کشور این میزان است، مشکل تامین برق ایجاد می‌شود. این مشکل با توجه به موانع تولید برق در نیروگاه‌های آبی به‌دلیل خشکسالی تشدید می‌شود. ازاین‌رو مواجهه با این مشکل نیازمند صرفه‌جویی جدی است.

در این زمینه جلسه‌ ویژه‌ای در وزارت نیرو با حضور وزیر تشکیل شد. وزیر نیرو در این جلسه به تامین برق تهران به‌عنوان مسئله اصلی این وزارت تاکید کرده است.

 نگرانی وزارت نیرو از تامین برقدر تابستان امسال 

با بروز خشکسالی در کشور که براساس آمارها به‌طور متوسط میزان بارندگی‌های بهار امسال حدود 40 درصد کاهش داشته است، تامین آب و برق در تابستان امسال در وزارت نیرو به یک چالش مهم تبدیل شده‌است.

به گزارش روابط عمومی وزارت نیرو،  پرویز فتاح درجلسه‌‌ای بر ضرورت آمادگی شبکه برق کشور به‌ویژه برق تهران برای پاسخ به نیاز مصرف‌کنندگان تاکید کرد.  وزیر نیرو همچنین خواهان هماهنگی با صنایع و کشاورزان برای کاهش میزان مصرف، هماهنگی با سایر نهادها و سازمان‌های مستقر در تهران، محدود کردن روشنایی معابر و برق‌های تجاری برای جلوگیری  از  کمبود برق شد.

کد خبر 50265

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز