سه‌شنبه ۲۰ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۰:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: شهردار تهران از طرح پیاده راه‌سازی خیابان 15 خرداد بازدید کرد.

دکتر محمد باقر قالیباف، شهردار تهران، صبح سه شنبه 20 فروردین در بازدید از طرح پیاده راه سازی خیابان 15 خرداد که در راستای طرح ساماندهی ترافیک بازار تهران انجام می‌شود دیدار کرد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران، وی با اشاره به اهداف اجرای این طرح گفت: طرح ساماندهی ترافیک محدوده بازار تهران مدت دو سال است که از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار گرفته است و مهم‌ترین بخش آن تامین رفاه و آسایش شهروندانی است که به این منطقه تردد می‌کنند.

وی با بیان این که بر اساس آمار روزانه حدود دو میلیون نفر به منطقه 12 تردد می‌کنند که بیش از یک میلیون نفر آنها مستقیم به محدوده بازار می‌آیند، افزود: شرایط نامناسبی که در میدان 15 خرداد به دلیل وجود انبوه موتور، گاری دستی، خودروها، محل بار و غیره وجود داشت، معضلات امنیتی، فرهنگی و اجتماعی را برای مردم  ایجاد کرده بود که به همین خاطر اجرای این طرح با اولویت تامین رضایت مردم، آغاز شد.

قالیباف در ادامه اظهار کرد: همه کشورهای دنیا تجربه آن را دارند که مراکز قدیمی شهر و در واقع ارگ قدیم و مرکز اصلی شهر، به عنوان میراث فرهنگی نگهداری می شود و در عین حال که مردم در آن زندگی و تجارت می کنند ، بهترین ساعات تفریح و استراحت خود را در آن می گذرانند، اما محدوده بازار تهران فقط جنبه اقتصادی، آن هم به صورت غیر منطقی پیدا کرده بود.

وی افزود: در نگاه کلی قصد داریم بخش قدیمی شهر را باز سازی و نگهداری کنیم تا به این وسیله پیاده بر سواره تقدم یابد.

شهردار تهران با اشاره به آلودگی هوا در محدوده بازار تهران گفت: اجرای این طرح می‌تواند با اولویت قرار دادن انسان بر خودرو، در کاهش آلودگی هوای این محدوده موثر باشد.

وی ابراز امیدواری کرد که با کمک اهالی، کسبه بازار و شهروندانی که در این محدوده تردد می‌کنند، این طرح توسعه یابد تا بتوان مرکز شهر را به بهترین و زیباترین شکل خود حفظ کرد.

بر اساس این گزارش، در این بازدید که معاون امور مناطق شهرداری تهران و شهردار منطقه 12  نیز حضور داشتند ، جمعی از کسبه بازار و مردم به بیان مسائل و مشکلات خود با شهردار تهران پرداختند. [عکس‌های این مراسم]

کد خبر 48114

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز