همشهری آنلاین: حالا در فروردین 87 می‌توانیم آمار سایت در سال 86 را زیر میکروسکوپ ببریم تا شناخت بیشتری از سلول‌های سازنده‌اش داشته باشیم.

سال پیش برای شهر دیجیتال شما سالی پر ساخت و ساز بود. تا اولین ساعت سال 87 که خبر تبریک سال نو را برای شما روی صفحه اول قراردادیم 49044 خبر در این شهر شکل گرفته بود.

وقتی نگاهی کوتاه به ساکنان و رهگذران این شهر کردیم با آماری حدود 19میلیون کاربر (19278550) تا آخر اسفند 86 مواجه شدیم و انرژی مضاعفی پیدا کردیم. بنابراین به همان نگاه همیشگی‌مان که همان 24 در 7 است مطمئن‌تر شدیم.

به همین دلیل تعطیلات نوروز را هم مثل سایر تعطیلی‌ها در خدمتتان ماندیم و چه خوب که نوروز بهترین زمان برای ادامه انتشار خبر در فضای ساکت رسانه‌ای این روزهاست.

تعداد کاربران همشهری آنلاین از آغاز تا پایان سال 86

گزارش سالانه در نوروز 87

اجازه بدهید یک گزارش سالیانه در این نوروز به شما بدهیم. حالا تحریریه 17 نفره سایت می‌داند که تنها کاربران همشهری آنلاین از ایران نیستند. مثلا همین اسفند 86:

آسیا: بیشترین بازدید کننده از کشورهای ایران و امارات متحده عربی
آمریکای شمالی: بیشترین بازدید کننده از کشورهای آمریکا و کانادا
اروپا: بیشترین بازدید کننده از کشورهای آلمان و انگلیس
اقیانوسیه: بیشترین بازدید کننده از کشورهای استرالیا و نیوزیلند
آفریقا: بیشترین بازدید کننده از کشورهای آفریقای جنوبی و مصر

بیشتر این افراد از کامپیوترهایی با سیستم عامل xp به سایت وصل می‌شوند که اکثر آن‌ها از مرورگر ie6 استفاده می‌کنند و Opera و Firefox در رده‌های بعدی قرار دارند.

بینندگان سایت در همین اسفند 6 میلیون و 243 هزار و 706 صفحه از سایت را کلیک کرده‌اند و در دنیای پر شتاب آنلاین؛ گاه بینندگان ما حتی تا 9 دقیقه در همشهری آنلاین آهسته شتاب کرده‌اند.

86 برای سایت شما سال رکوردها بود:

ششم تیر با 58 هزار و 599 نفر، پربیننده‌ترین روز سایت شکل گرفت که احتمالاً باید به پوشش و انتشار مداوم و سریع اخبار سهیمه‌بندی سوخت مربوط باشد:

خبرهای سهمیه‌بندی بنزین در همشهری‌آنلاین
خبرهای کارت هوشمند سوخت در همشهری آنلاین

همچنین ورق خوردن 428 هزار و 453 صفحه در روز 14 اسفند، بیشترین صفحات دیده شده در یک روز برای همشهری آنلاین بود. 19 دی نیز هیت سایت به عدد 2 میلیون و 220 هزار و 629 رسید.

در حالیکه آمارهای سال 85 برای همشهری‌آنلاین به قرار زیر بود؛

کل صفحات دیده شده: 26میلیون و 726هزار و 557صفحه
کل کاربران: 5میلیون و 962 هزار و 194کاربر

و در یک کلام سال 1386 این‌گونه گذشت:

89 میلیون و 159 هزار و 880 صفحه دیده شده
19 میلیون و 278 هزار و 550 کاربر

اما اولین خبر سال 86 حکم بازگشت استقلال ایران به لیگ قهرمانان آسیا و آخرین خبر امکان جهش ویروس آنفلوآنزای پرندگان در اندونزی بود و این یعنی انتشار 30156 خبر در طول سال 86.

اما در عین حال باید به گفته افزود که آغاز نشست‌های تخصصی را در تحریریه سایت از موفقیت‌های بزرگ خود می‌دانیم که با حضور چهره‌هایی چون پروفسور یحیی کمالی‌پور، دکتر شهیندخت خوارزمی،  دکتر علی صباغیان، محمدعلی اینانلو، دکتر سیاوش شهشهانی، مهندس نصرالله جهانگرد و استاد علی‌اکبر اشعری شکل گرفت.

این نشست‌ها با هدف ارتقای سطح بهره‌وری از فضای وب به صورت متناوب برگزار می‌شود. این ارتقا البته دو سویه ‌است؛ یک سویه آن متوجه تحریریه همشهری‌آنلاین است و سویه دیگر متوجه کاربران همشهری‌آنلاین که با وب‌سایت خودشان در داد و ستدی دیجیتال کلیک‌ می‌کنند.

افزون بر این؛ در سال 86 برای امنیت بیشتر سایت از خط SSL استفاده شد و سرور سایت هم یک ارتقا سخت‌افزاری داشت تا شما راحت‌تر از دروازه‌های دیجیتال عبور کنید.

کد خبر 47063

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز