چهارشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۳:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: اوباما که در با پیروزی در می‌سی‌سی‌پی اندکی به فاصله‌اش با هیلاری کلینتون افزود، گفت که هنوز برای تصمیم در مورد انتخاب یا عدم انتخاب کلینتون به معاونت رئیس‌جمهور زود است.

خبرگزاری سوئیس از واشنگتن گزارش داد، اوباما در مصاحبه‌ای با سی‌ان‌ان در پاسخ به اینکه آیا وی کلینتون را به عنوان معاون اول خود معرفی خواهد کرد؟ گفت هنوز زود است در این باره تصمیم‌گیری شود و وی تازه پس از آنکه در اعلام نامزدی پیروزی شود، در این باره تصمیم‌گیری خواهد کرد.

با این حال او گفت، این سناتور آمریکایی «شخص توانایی است که هر کسی او را در لیست خود قرار می‌دهد.»

در می‌سی‌سی‌پی در رقابت شانه به شانه بر سر نامزدی از جانب دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باراک اوباما یک پله دیگر را هم بالا رفت.

وی آنگونه که رسانه‌های آمریکایی تخمین زده‌اند در انتخابات مقدماتی می‌سی‌سی‌پی پیروز شده‌است.

پس از شمارش نزدیک به 50 درصد آرا، این سناتور سیاه‌پوست 57 درصد آرا را کسب کرد و این در حالی بود که هیلاری کیلنتون، رقیب وی موفق به جلب 41 درصد آرا شد.

البته پیروزی اوباما با توجه به در اکثریت بودن جمعیت سیاه‌پوست دور از انتظار نبود.

آمریکایی‌آفریقایی‌ها در این ایالت جنوبی بیش از نیمی از رای‌دهندگان دموکرات را تشکیل می‌دهند.

بر اساس نظرسنجی پس از انتخابات که شبکه تلویزیون سی‌ان‌ان انجام داده است، 91 درصد آمریکایی ‌آفریقایی‌ها به این سناتور سیاه‌پوست رأی‌ داده‌اند. در همین حال کلینتون آرای گروهی از سفیدپوست‌ها و رأی‌دهندگان مسن‌تر را از آن خود کرده است.

با این حال در شمار آرای هیئت‌های نمایندگی اوباما فقط اندکی رشد داشته است. این نتیجه احتمال اندکی دارد بتواند به رقابت درون حزبی میان دموکرات‌ها پایان دهد.

می‌سی‌سی‌پی 33 رأی هیئت نمایندگی را به روز اعلام نامزدی دموکرات‌ها در تابستان می‌فرستد.

بنا بر محاسبات شبکه تلویزیونی آمریکایی سی‌ان‌ان اوباما اکنون 1607 رأی دارد، در حالی که این آرا برای بانوی اول سابق آمریکا 1476 رای است.

برای اعلام نامزدی 2025 رای لازم است. در جبهه جمهوری‌خواهان در حال حاضر سناتور جان مک‌کین جایگاه خود را به عنوان نامزد ریاست جمهوری محکم کرده است.

انتخابات مقدماتی در می‌سی‌سی‌پی آخرین رای‌گیری پیش از یک وقفه شش هفته‌ای بود. 22 آوریل دور بعدی انتخابات مقدماتی در ایالت پرجمعیت پنسیلوانیا برگزار می‌شود.

کد خبر 46355

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز