چهارشنبه ۸ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۴:۳۴
۰ نفر

همشهری‌آنلاینک روسای جمهوری ایران و سنگال تاکید کردند: سازمان کنفرانس اسلامی باید پشتوانه قوی برای جهان اسلام باشد

به گزارش واحد مرکزی خبر محمود احمدی نژاد و عبدالله واد با تبادل نظر درخصوص اجلاس آینده سران سازمان کنفرانس اسلامی در داکار تصریح کردند: سازمان کنفرانس اسلامی باید همواره با اتخاذ تصمیمات مناسب و موثر در جهت حمایت و دفاع از حقوق ملت های مسلمان و مظلوم گام بردارد.

احمدی نژاد و عبدالله واد بعدازظهر چهارشنبه در مذاکرات مشترک هیات‌های عالی رتبه ایران و سنگال با بیان اینکه سازمان کنفرانس اسلامی باید برای تضمین موفقیت خود ساز و کارهای مناسبی را تعریف کند، اعلام کردند: سازمان کنفرانس اسلامی باید به عنوان نهادی بین المللی و قدرتمند با ایجاد همبستگی میان کشورهای اسلامی، پشتوانه‌ای قوی برای منافع جهان اسلام باشد.

رئیس جمهور کشورمان با اشاره به اینکه سازمان کنفرانس اسلامی می تواند موثر و مایه پیشرفت و امید مسلمانان باشد، تاکید کرد : امروز بیش از یک میلیارد مسلمان در جهان چشم به فعالیتها و جلسات سازمان کنفرانس اسلامی دوخته‌اند تا تصمیماتی به نفع دنیای اسلام و دفاع از منافع کشور های اسلامی اتخاذ کند.

احمدی نژاد، حمایت کشورهای اسلامی را از یکدیگر در عرصه های مختلف ضروری دانست و افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره برای دفاع و حمایت از حقوق مسلمانان در همه زمینه ها آمادگی دارد.

وی با ابراز خرسندی از برگزاری اجلاس سران سازمان کنفرانس اسلامی در سنگال گفت: تهران علاقه مند است اجلاس داکار با اتخاذ تصمیمات مناسب در دفاع از ملت های مسلمان و کشورهای اسلامی موفق باشد و به همین دلیل حضوری فعال در اجلاس آینده سران سازمان کنفرانس اسلامی خواهد داشت.

احمدی نژاد با اشاره به گسترش مناسبات دو کشور گفت: روابط جمهوری اسلامی ایران و سنگال بسیار صمیمی، دوستانه و برادرانه است.

عبدالله واد رئیس جمهور سنگال نیز در این مذاکرات با دعوت رسمی از رئیس جمهور کشورمان برای حضور در اجلاس سران سازمان کنفرانس اسلامی در داکار تصریح کرد : سنگال مشارکت فعال جمهوری اسلامی ایران را در جهت موفقیت اجلاس داکار خواستار است.

رئیس جمهور سنگال با تاکید بر اینکه دشمنان درصدد هستند از برخی اختلافات علیه کشورهای اسلامی استفاده کنند، گفت: سنگال همواره در راستای ایجاد و تقویت همبستگی میان کشورهای اسلامی تلاش کرده است.

وی با اشاره به روابط روز افزون تهران – داکار گفت: سنگال گسترش مناسبات و همکاری با جمهوری اسلامی ایران را در زمینه های گوناگون خواستار است.

رئیس جمهور سنگال همچنین از کمک های جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری اجلاس داکار قدردانی کرد.

کد خبر 45390

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز