سه‌شنبه ۲ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۹:۱۱
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: نشست وزیران امور خارجه گروه پنج به اضافه یک در برلین درباره برنامه هسته‌ای ایران بدون کنفرانس خبری پایان یافت

به گزارش واحد مرکزی خبر از برلین در حالی که قرار بود بعد از این نشست ، وزاری امور خارجه پنج به اضافه یک، در کنفرانسی خبری شرکت کنند و به سوالات خبرنگار پاسخ دهند فقط اشتاین مایر وزیر امور خارجه آلمان توضیحات مختصری درباره این نشست داد و سایر وزاری امور خارجه از سخن گفتن در جمع خبرنگاران خودداری کردند.
نشست خبری پس از سخنان وزیر امور خارجه المان با حیرت خبرنگاران پایان یافت و هیچگونه پرسش و پاسخی انجام نشد.
وزیر امور خارجه المان در سخنانی گفت..ما در نشست خود درباره اقدام مشترک درباره برنامه هسته ای ایران و گفتگو با این کشور بحث و تبادل نظر کردیم.
اشتاین مایر افزود.. نگرانی از تسلیحات هسته ای ایران که پیامدهای غیر قابل قبولی برای منطقه ، خاورمیانه و فراتر از ان دارد ما را بر ان داشت که گردهم اییم.
وی با اشاره به مشی دو گانه گروه پنج به اضافه یک در مسئله هسته ای ایران گفت ..به ایران گفتیم باید حقوق بین الملل را که در قطعنامه های مختلف بر ان تاکید شده مراعات کند اما تاکنون این مسئله محقق نشده است بنابراین قرار شد در برلین بار دیگر به گفتگو بنشینیم تا مشخص شود ایا وحدت نظر برای دستیابی به قطعنامه دیگری وجود دارد یا خیر.
وی گفت .. امروز مشترکا درباره محتوای این قطعنامه تفاهم کردیم و قرار شد المان، فرانسه و انگلیس پیش نویس قطعنامه را به شورای امنیت ارائه کنند.
وزیر امور خارجه المان گفت ما مصرانه از تهران می خواهیم به درخواست های سازمان ملل و اژانس بین المللی انرژی اتمی بدون چون و چرا پاسخ دهد و این دست تهران است که راه همکاری و تعادل را دنبال کند.
اشتاین مایر با اشاره به همکاری ایران واژانس در ماه‌های گذشته گفت: ایران تاکید کرده است که به همکاری با اژانس برای پاسخ دادن به سوالات باقیمانده ادامه می دهد و انتظار ما این است که در روزهای اینده این مسئله تحقق یابد تا اعتمادی که سالهای متمادی وجود نداشت، بدست اید.
وزیر امور خارجه المان در عین حال تاکید کرد هیچ یک از ما شش کشور بحث رویارویی با ایران را نداریم ولی راه حلی را می خواهیم که نیازمند همکاری ایران است.
کد خبر 42422

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز