همشهری آنلاین: دو ماه پیش از انتخابات کنگره آمریکا، باراک اوباما با سخنرانی در جمع دانشجویان ایالت ایلینوی وارد کارزار انتخاباتی شد.

اوباما با انتقاد از ترامپ وارد کارزار انتخاباتی آمریکا شد

دونالد ترامپ به کنایه گفته هنگام شنیدن سخنان اوباما خوابش برده است.

به گزارش دويچه وله، باراک اوباما در سخنرانی روز جمعه، ۱۶ شهریور (هفتم سپتامبر) در دانشگاه ایلینوی گفت قصد داشته به سنت روسای جمهور پیشین ایالات متحده آمريكا از دخالت در سیاست روز اجتناب کند اما اکنون این کار را ضروری می‌داند.

دفتر باراک اوباما چند روز پیش با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که او از هشتم سپتامبر برای حمایت از نامزدان حزب دموکرات در انتخابات مجلس نمایندگان و مجلس سنا وارد کارزار انتخاباتی خواهد شد.

اوباما در جمع دانشجویان دانشگاه ایلینوی با اشاره به تحولات اخیر در کاخ سفید تاکید کرد که حتی کسانی که با دیدگاه‌های سیاسی او موافق نیستند باید نگران وضعیت کنونی باشند و برای بازگرداندن "اخلاق و قانونمداری" در دولت تلاش کنند.

به تازگی مقاله‌ای زیر عنوان "من بخشی از مقاومت در دولت دونالد ترامپ هستم" در نشریه نیویورک تایمز منتشر شده که جنجال فراوانی به پا کرده است.

نویسنده این مقاله که نامش فاش نشده ادعا کرده یکی از کارمندان کاخ سفید و از جمله افرادی است که تلاش می‌کنند در برابر خطاهای زیانبار ترامپ از ایالات متحده حفاظت کنند.

اوباما در جمع دانشجویان از آنها خواست در ماه نوامبر به پای صندوق‌های رای بروند و ابراز امیدواری کرد تجربه دو سال گذشته دولت ترامپ نظر کسانی را که گمان می‌کنند شرکت در انتخابات اهمیت ندارد تغییر داده باشد. او با کنایه به پیام‌های توئیتری ترامپ خطاب به دانشجویان گفت باید فراتر از بازنشر پیام‌های توئیتری کاری کنند و به پای صندوق‌هار رای بروند.

  • حمایت اوباما از نامزدان حزب دموکرات

در مبارزات انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس نمایندگان آمریکا رقابت بر سر ۲۳ کرسی است که تصاحب احتمالی آنها از سوی نامزدان حزب دموکرات سلطه حزب جمهوری‌خواه را خاتمه می‌دهد.

مطابق اعلام دفتر رئیس جمهور پیشین آمریکا، فعالیت انتخاباتی باراک اوباما از هشتم سپتامبر در کالیفرنیای جنوبی آغاز می‌شود. در این ایالت هفت عضو حزب دموکرات برای انتخابات میان‌دوره‌ای نامزد شده‌اند.

باراک اوباما از زمان ورود دونالد ترامپ به کاخ سفید در ماه ژانویه سال گذشته، به سنت روسای جمهور سابق آمریکا وفادار مانده بود و درباره سیاست‌های دولت به ندرت سخن گفته است.

بر خلاف اوباما، دونالد ترامپ در هر فرصتی به او و سیاست‌های دولت قبلی به شدت حمله کرده است. ترامپ اندکی پس از سخنرانی اوباما در دانشگاه ایلینوی صحبت‌های او را کسل‌کننده خوانده و گفته هنگام گوش دادن به حرف‌هایش خوابش برده است.

شماری از تحلیلگران معتقدند تورهای انتخاباتی اوباما در ایالت‌هایی مانند ایلینوی، کالیفرنیا، اوهایو و پنسیلوانیا می‌تواند شانس پیروزی نامزدان حزب دموکرات را افزایش دهد. اوباما در دو انتخابات ریاست جمهوری سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ در این ایالت‌ها آرای زیادی به دست آورده است.

کد خبر 415737

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha