یکشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: کتاب «از ما نیست»، روایت مستند زندگی علی دیزائی اثر تیم فیلیپس و دیزایی با ترجمه نگار کریمی است که توسط نشر مروارید منتشر شده.

از ما نیست

"ازما نيست " روايتي از تجربه زيسته درجامعه و فرهنگي است كه علي‌رغم همه شعارهاي بشر‌دوستانه و حقوق بشري همچنان در بن خود و حتي نه چندان نا آشكار بلكه كاملا واضح گرايش‌هاي تبعيض نژادي خود را آشكار مي‌كند. از همين رو نيز اين روايت در خود آن جامعه هم خريدار بسيار دارد . شايد براي آيينه بودن .

قهرمان از ما نيست، علی دیزائی است افسر پليس لندني كه در 11 سالگی به انگلستان آمده در رشته حقوق دانش‌آموخته شده و سال 1986 نخستین افسر مهاجری بوده که به پلیس بریتانیا پیوسته است.

ديزايي كه سال 1341 در تهران به دنيا آمده در سال 2001 در پی اتهامات شگفت و دسیسه‌های نژادی به دادگاه فراخوانده شد. پس از دو سال محاکمه‌ای جنجالی پیروز شد. و اين محاکمه ضوابط پلیس بریتانیا را برای همیشه دگرگون کرد. گفته مي شود روایت محاكمه وی ازپرشنوده‌ترین برنامه‌هاي رادیو بی‌بی‌سی بود.

«از ما نیست» داستانی هیجان‌انگیز است و توسط کسی گفته شده که همه‌ی حقیقت ماجرای ظهور و سقوط پلیس‌های خودسر که قصد تخریب دیزایی را داشتند، می‌داند. دیزائی اکنون سرهنگ پلیس مونزلو در غرب لندن و همچنین مشاور حقوقی سازمان پلیس رنگین‌پوست است.

روايت اين كتاب اما با همكاري تیم فیلیپس نوشته شده،خبرنگاری آزاد که در نشریات معتبر اروپايي منتشر شده است .
كتاب «از ما نیست»، روایت مستند زندگی علی دیزائی اثر تیم فیلیپس و دیزایی با ترجمه نگار کریمی در 328 صفحه، شمارگان 770 نسخه و به‌بهای 26 هزار تومان توسط انتشارات مروارید راهی بازار نشر شده است.

کد خبر 413401

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha