چهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۳۱
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: سخنگوی انصارالله یمن با انتقاد از فرستاده سازمان ملل به یمن و تلاش‌هایش برای احیای مذاکرات صلح برای پایان دادن به جنگ در این کشور تاکید کرد: او از راه حل‌هایی جزئی صحبت می‌کند.

محمد عبدالسلام،سخنگوی انصارالله یمن گفت: انصارالله تمایل به کنار گذاشتن سلاح دارد اما با وجود هشدارها و خطرهای آشکار، نه. راه حل مورد نظر این است که باید به جای جدول زمانی مجزا که با یک دید به تمام مسائل می‌نگرد، راه حلی فراگیر وجود داشته‌باشد.

سخنگوی گروه انصارالله یمن با انتقاد از فرستاده سازمان ملل به یمن و تلاش‌هایش براي احیای مذاکرات صلح برای پایان دادن به جنگ در این کشور تاکید کرد: او از راه حل‌هایی جزئی صحبت می‌کند.

به گزارش ایسنا، محمد عبدالسلام در گفت‌وگو با فاکس نیوز که از مسقط پایتخت عمان انجام شد، تاکید کرد: اکنون می‌توانیم بگوییم روند سیاسی مسدود شده و مارتین گریفیتس، فرستاده سازمان ملل به یمن طرحی دارد که آن را "مبادی و اصل‌ها" نامیده اما طرحی ضعیف است.

سخنگوی انصارالله تصریح کرد، او از راه‌حل‌هایی جزئی نظیر بندر الحدیده و دیگر مسائل در سطح انسانی صحبت می‌کند و هیچ کاری انجام نداده، هیچ یک از زندانیان آزاد نشده‌اند، هیچ فرودگاهی باز نشده و در سطح اقتصادی طرف مقابل را وادار به پرداخت حقوق نکرده به طوریکه ما می‌توانیم بگوییم هیچ طرحی در رابطه با هیچ روند سیاسی مطرح نشده و وجود ندارد.

عبدالسلام درباره جزئیات دیدگاه‌های انصارالله گفت، طرحی که داریم طرحی فراگیر است باید رئیس‌جمهوری جدیدی تعیین شود، باید دست‌کم ریاست دوره انتقالی مشخص شود، باید دولت انتقالی ماموریت مشخصی داشته باشد و در دوره مشخص آن را به ثمر بنشاند.

طبق طرح انصارالله که عبدالسلام به تشریح آن پرداخت، رئیس دوره انتقالی باید فردی مورد قبول همه طرف‌ها باشد و نباید طرفی در خود بحران باشد و منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی یمن خودش بخشی از مشکل است.

او افزود: باید چهار فرد به نمایندگی از تمامی بخش‌های جامعه، دولت وحدت ملی نیز تعیین شوند، این دولت نباید با هیچ یک از احزاب مخالفت کند و باید احزاب بخشی از آن و جزئی از دولت باشند. باید قدرت از سوی تمامی طرف‌ها مورد پذیرش قرار بگیرد.

کد خبر 413051

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha