همشهری آنلاین: سخنگوی رسمی انصارالله یمن حمله پهپادی ارتش و کمیته های مردمی این کشور به شرکت نفتی آرامکوی عربستان واقع در ریاض را تجربه ای موفق و ویژه خواند.

حمله به آرامکوی عربستان

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه خبری 'المسیره'، 'محمد عبدالسلام' در صفحه توییتر خود با اشاره به حمله شب گذشته نیروهای یمنی به شرکت نفتی عربستان، نوشت: بمباران پالایشگاه شرکت آرامکو در ریاض از سوی نیروی هوایی یمن با یک فروند پهپاد دور برد موسوم به 'الصماد 2'، تجربه ای موفق و ویژه به شمار می رود.

وی افزود که نامگذاری پهپاد یاد شده به نام رئیس سابق شورای عالی سیاسی یمن که به شهادت رسید، سمبلی برای مردم و نشانگر ماهیت هدف ما است. همچنین سرسختی و جنایت های مستمر دشمن باعث شده که مواضع اقتصادی و نظامی آنها هدف ایده آلی برای عملیات های شدیدتر باشد.

شامگاه چهارشنبه (27 تیرماه) ارتش و کمیته های مردمی یمن، با پهپاد دوربرد جدیدی موسوم به 'الصماد 2' یکی از مخازن پالایشگاه نفتی آرامکو در ریاض پایتخت عربستان را هدف قرار داد.

شرکت نفتی آرامکو عربستان نیز در صفحه توئیتری خود با تایید این حمله نوشت: گروه آتش نشانی و امداد و نجات، آتش سوزی ایجاد شده در مخزن پالایشگاه ریاض را خاموش کرده و تحقیقات لازم را برای بررسی این حمله آغاز کرده است.
در همین حال، 'لقمان غالب شرف' سخنگوی ارتش یمن چهارشنبه شب در بیانیه ای اعلام کرد، عملیات پهپادهای نیروی هوایی این کشور، نقطه عطف مهمی در بازدارندگی اقدامات دشمنان علیه یمن به شمار می رود.

به باور تحلیل گران، با بالا گرفتن آتش جنگ یمن چنانچه هم‌ زمان 50 موشک یمنی به سمت شرکت نفتی «آرامکو» عربستان در جیزان شلیک شود، بزرگ‌ ترین پالایشگاه نفتی جهان که 70 درصد از نفت اروپا را تامین می کند، نابود خواهد شد و ایالات متحده نیز با بحران نفت روبه رو می شود.

با شدت یافتن درگیری ها، 'محمد علی الحوثی' رئیس کمیته عالی انقلاب مردمی یمن نیز بامداد پنجشنبه از خارجی های ساکن عربستان خواست برای حفظ جان خود، خاک این کشور را ترک کنند.

طی هفته های اخیر حملات پهپادی نیروهای یمنی به مناطق مختلف عربستان در واکنش به حملات ائتلاف عربی تحت فرمان سعودی و امارات، گسترش چشمگیری داشته است.

کد خبر 411151

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha