همشهری آنلاین: پیروزی شش بر یک انگلستان برابر پاناما بزرگ‌ترین برد تاریخ تیم ملی فوتبال این کشور در جام‌های معتبر (جام ملت‌های اروپا و جام جهانی) است.

هری کین

به گزارش همشهري آنلاين، تيم ملي پاناما كه براي نخستين بار به جام جهاني راه يافته، در سيزدهمين حمله خود در مجموع دو بازي اول مرحله گروهي به نخستين گل تاريخ فوتبال اين كشور در جام‌هاي جهاني دست يافت. اين تيم تا پيش از بازي سوم 9 گل از بلژيك و انگلستان خورده و با تفاضل گل منفي 12 حذف شده است.

انگليس براي سومين بار پس از جام‌هاي 1982 اسپانيا و 2006 آلمان هر دو بازي اول مرحله گروهي را با پيروزي پشت سر گذاشت. پسران گرث ساوثگيث براي صدرنشيني در روز آخر مرحله گروهي بايد با بلژيك بازي كنند.

پس از آلمان كه در مرحله نيمه‌نهايي جام‌جهاني پيشين در يك نيمه پنج گل به برزيل زد، انگليس در نيمه اول با نتيجه پنج بر صفر از پاناما پيش افتاد. در تاريخ جام‌هاي جهاني فقط پنج بازي در نيمه اول با اين نتيجه پايان يافته است.

هري كين كه با پنج گل به صدر جدول گلزنان جام‌جهاني روسيه رفت، سومين بازيكن انگليس در تاريخ جام‌هاي جهاني است كه در يك بازي سه گل مي‌زند؛ پس از جف هرست در 1966 و گري لينه‌كر در 1986.

پس از پنالتي ديويد بكام مقابل آرژانتين در جام جهاني 2002، كين دومين انگليسي لقب گرفت كه در جريان بازي پنالتي تيم خود را به گل تبديل مي‌كند.

تيم ملي فوتبال انگليس سه گل اول خود را در جام‌جهاني روسيه از روي ضربه كرنر به ثمر رساند. اين آمار درست مساوي است با 34 گل پيشين اين تيم در جام‌هاي جهاني گذشته.

كشورهاي حوزه كونكاكاف (آمريكاي شمالي، مركزي و حوزه درياي كارائيب) در 10 ديدار پيشين خود در جام‌هاي جهاني مقابل تيم‌هاي اروپايي فقط يك بازي را با برد پشت سر گذاشته بودند؛ پيروزي يك بر صفر مكزيك برابر آلمان در همين جام!

کد خبر 408858

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha