همشهری آنلاین: سازمان همکاری اسلامی بازگشایی سفارت پاراگوئه در قدس اشغالی را محکوم کرد و آن را نقض آشکار قطعنامه‌های سازمان ملل خواند.

 سازمان همکاری اسلامی بازگشایی سفارت پاراگوئه در قدس اشغالی را محکوم کرد

به گزارش روز دوشنبه ايرنا به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، این سازمان با صدور بیانیه ای اعلام کرد: اقدام پارگوئه در انتقال سفارتش از تل آویو به قدس اشغالی غیرقانونی و تحریک آمیز است.

این بیانیه همچنین اقدام یاد شده را نقض آشکار قانون بین المللی و همه قطعنامه های سازمان ملل دانست.

'یوسف بن احمد العثیمین' دبیر کل سازمان همکاری اسلامی در این باره گفت: پاراگوئه گرچه سفارتش را در قدس اشغالی افتتاح کرده است اما این اقدام، حقی را ایجاد نمی کند و مشروعیت ندارد.

وی از شورای امنیت سازمان ملل خواست به مسئولیت های خود درباره قدس، عمل کند.

بعد از آمریکا و گواتمالا، پاراگوئه امروز سفارتخانه خود را از تل آویو به قدس اشغالی منتقل کرد.

'هوراسیو کارتس' رئیس‌ جمهوری پاراگوئه امروز برای افتتاح سفارتخانه در قدس به فلسطین اشغالی سفر کرد و مورد استقبال «گیلعاد اردان» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی قرار گرفت.

سفارت گواتمالا نیز هفته گذشته 26 اردیبهشت ماه گذشته به تبعیت از آمریکا، به قدس اشغالی انتقال یافت.

آمریکا 24 اردیبهشت ماه در اقدامی تحریک آمیز و در میان آتش و خونی که نظامیان رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان بی دفاع به راه انداخته بودند، در مراسمی سفارت خود را از تل آویو به قدس اشغالی منتقل کرد.

این اقدام آمریکا با مخالفت های شدید کشورهای مختلف روبه رو شد و جامعه جهانی همچنان قدس شرقی را یک منطقه اشغالی می داند که اکنون در اختیار رژیم صهیونیستی است.

  • بازگشایی سفارت پاراگونه در قدس غیرقانونی است

همچنين  وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین ضمن محکوم کردن بازگشایی سفارت پاراگونه در قدس اشغالی، این اقدام را غیرقانونی و به منزله تجاوز به ملت و حقوق مشروع فلسطینیان خواند.

به گزارش روز دوشنبه خبرگزاری فلسطینی ' وفا ' ، این وزارتخانه با صدور بیانیه ای افزود : اقدام پاراگوئه در انتقال سفارتش از تل آویو به قدس اشغالی، غیرشرعی و غیرقانونی و به منزله تجاوز به ملت و حقوق فلسطینیان است.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است : بازگشایی این سفارت در قدس اشغالی، مخالف با قوانین بین المللی و در نتیجه اغواگری های آمریکا و رژیم صهیونیستی صورت گرفته است.

'هوراسیو کارتس' رئیس جمهور پاراگوئه امروز (دوشنبه) با حضور در مراسمی سفارت این کشور را در قدس اشغالی افتتاح کرد.

'بنیامین نتانیاهو' نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز در مراسم بازگشایی سفارت پاراگوئه در قدس اشغالی حضور داشت.

وزارت خارجه حکومت خودگردان فلسطین تاکید کرد: پرونده قدس اشغالی را با قدرت تمام دنبال می کنیم تا جبهه جهانی مخالف با انتقال سفارت آمریکا به قدس قوی تر شود. ما همچنین با اتخاذ اقدامات سیاسی و قانونی تلاش می کنیم تا با اقدام کشورهایی که سفارتشان را به قدس منتقل می کنند، مقابله کنیم.

سفارت گواتمالا نیز هفته گذشته 26 اردیبهشت ماه به تبعیت از آمریکا، به قدس اشغالی انتقال یافت.

آمریکا 24 اردیبهشت ماه در اقدامی تحریک آمیز و در میان آتش و خونی که نظامیان رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان بی دفاع به راه انداخته بودند، طی مراسمی سفارت خود را از تل آویو به قدس اشغالی منتقل کرد.

این اقدام آمریکا با مخالفت های شدید کشورهای مختلف روبه رو شده و جامعه جهانی همچنان قدس شرقی را یک منطقه اشغالی می داند که اکنون در اختیار رژیم صهیونیستی است.

کد خبر 406084

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha