چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از انتشار دفترچه انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۹۷ در روز پنچ‌شنبه ۳۰ فرودین ماه خبر داد و گفت: انتخاب رشته مجازین این آزمون از سوم اردیبهشت ماه جاری شروع می‌شود.

به گزارش ايسنا، دکتر حسین توکلی با اعلام این مطلب افزود: کارنامه داوطلبان شرکت‌کننده در آزمون ورودی دوره دکتری نیمه‌متمرکز سال ۹۷ دانشگاه‌‌ها و موسسات آموزش عالی و دانشگاه آزاد اسلامی از ساعت ۱۷ روز دوشنبه ۲۷ فروردین ۹۷ بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفت.

وی در ادامه گفت: از تعداد ۱۸۷ هزار و ۸۲۱ داوطلب حاضر در جلسه آزمون ۱۷۳ هزار و ۷۶۳ داوطلب مجاز شدند و تعداد ۱۴ هزار و ۵۸ نفر مجاز به انتخاب رشته نیستند. به عبارت دیگر ۹۲.۵۲ درصد حاضرین در جلسه آزمون مجاز اعلام شدند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: از تعداد ۱۷۳ هزار و ۷۶۳ داوطلب تعداد ۷۵ هزار و ۷۵۹ نفر زن و مابقی مرد هستند.

وی یادآور شد: از تعداد ۱۷۳ هزار و ۷۶۳ داوطلب مجاز به انتخاب رشته، تعداد ۷۳ هزار و ۶۸۰ داوطلب مجاز به انتخاب رشته کدرشته‌محل‌های دوره روزانه و سایر دوره‌ها هستند. همچنین از تعداد ۱۷۳ هزار و ۷۶۳ داوطلب، تعداد ۱۰۰ هزار و ۸۳ نفر منحصرا مجاز به انتخاب کدرشته محل‌های غیر روزانه یا به عبارت دیگر سایر دوره‌ها هستند.

توکلی در ادامه خاطرنشان کرد: داوطلبان از روز دوشنبه ۲۷ فروردین ۹۷ می‌توانستند با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org و وارد کردن شماره داوطلبی و سایر مشخصات فردی نسبت به مشاهده کارنامه اولیه اعلام نتیجه اقدام کرده و در صورت لزوم از آن پرینت تهیه کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (دفترچه شماره ۲) آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۹۷ از بعد از ظهر فردا پنجشنبه ۳۰ فروردین ۹۷ بر روی سایت این سازمان منتشر می‌شود.

به گفته وی،‌ تا ساعت ۹ امروز سه شنبه ۲۹ فروردین از میان ۱۸۷ هزار داوطلب شرکت‌کننده در آزمون دکتری تعداد ۱۷۰ هزار و ۵۰۰ نفر کارنامه خود را مشاهده کرده‌اند.

وی افزود: آن‌ دسته از داوطلبانی که بر اساس مندرجات کارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی شده‌اند، باید از روز دوشنبه سوم اردیبهشت تا روز شنبه هشتم اردیبهشت ۹۷ نسبت به ثبت کدرشته‌محل‌های انتخابی خود (حداکثر ۵۰ کدرشته محل در صورت وجود) با توجه به رشته امتحانی که در آن آزمون داده‌اند، در پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش اقدام کنند.

توکلی اظهار کرد: اسامی معرفی‌شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم (مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی و...) همراه با برنامه زمانی مراجعه به دانشگاه‌های مجری در اواخر اردیبهشت ماه ۹۷ از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش منتشر خواهد شد.

وی اظهار داشت: ظرفیت پذیرش کدرشته‌های امتحانی دوره دکتری «Ph.D» سال ۱۳۹۷ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی به جز دانشگاه آزاد اسلامی تعداد ۱۳ هزار و ۶۶۵ نفر است.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور خاطر نشان کرد: پس از صدور کارنامه برای کلیه داوطلبان شرکت‌کننده در آزمون دکتری نیمه‌متمرکز سال ۹۷ بر اساس ضوابط و شرایط اعلام شده توسط دانشگاه آزاد اسلامی که از طریق سایت مرکز سنجش و پذیرش این دانشگاه به اطلاع متقاضیان واجد شرایط خواهد رسید، داوطلبانی که علاقه‌مند به انتخاب کدرشته‌های تحصیلی دانشگاه آزاد نیز باشند می‌توانند با مراجعه به سایت این دانشگاه و بر اساس مقررات نسبت به انتخاب کدرشته‌های تحصیلی خود در دانشگاه آزاد نیز اقدام کنند.

کد خبر 403083

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha