سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۹
۰ نفر

آشپزی > ترجمه‌ی مهرزاد مهاجر: تعطیلات نوروز بهترین فرصت است که گاهی خانواده را سرذوق بیاوریم و برایشان آشپزی کنیم.

دوچرخه شماره ۹۱۸

انواع ساندويچ مي‌تواند انتخاب خوبي براي آشپزي باشد، چون از آن دسته غذاهاي قابل‌حملي است كه در مسافرت و پيك‌نيك و سيزده‌به‌در، خيلي به‌درد مي‌خورد! اما چه ساندويچي درست كنيم كه تازه باشد؟ پيشنهاد ما ساندويچ تخم‌مرغ با نان بِيگِل است.

 

1. ما در اين‌جا مواد لازم براي آماده‌كردن يك عدد بيگل تخم‌مرغ را در نظر گرفته‌ايم. شما مي‌توانيد به تعدادي كه مي‌خواهيد، مقدار مواد را افزايش دهيد.

براي شروع بايد تخم‌مرغ را بپزيم. پس آن را داخل تابه‌اي با آب جوش مي‌گذاريم. اما دقت كنيد كه اگر تخم‌مرغ را مستقيم از يخچال داخل آب‌جوش بيندازيد ترك مي‌خورد. بهتر است بگذاريد تخم‌مرغ به دماي اتاق برسد و بعد آن را در آب‌جوش بگذاريد.

البته راه‌هاي ديگري هم هست. مثلاً مي‌توانيد تخم‌مرغ را با پانچ‌ تخم‌مرغ سوراخ كنيد يا يك قاشق نمك در آب‌جوش بريزيد تا چگالي آب بالا برود و تخم‌مرغتان ترك نخورد. حالا تخم‌مرغ را با شعله‌ي ملايم حدود هفت دقيقه بپزيد.

 

2. وقتي تخم‌مرغ پخت و خنك شد، پوستش را بكنيد و آن را خرد كنيد.

 

3. تخم‌مرغ خردشده را در كاسه‌ا‌ي بريزيد و به آن دو قاشق غذاخوري سس مايونز و كمي فلفل‌سياه اضافه و آن‌ها را با هم مخلوط كنيد.

 

4. نان بيگل در اكثر نانوايي‌هاي فانتزي پيدا مي‌شود. اين نان شبيه دونات، حلقه‌اي است. البته اگر به نان بيگل دسترسي نداريد مي‌توانيد از نان همبرگري هم استفاده كنيد، اما مزه‌ي نهايي كمي متفاوت مي‌شود. نان بيگل را از وسط دو نيم كنيد و بگذاريد داخل توستر تا كمي برشته شود.

 

5. يك برگ ترد كاهو و چند حلقه گوجه‌فرنگي روي نان پاييني بگذاريد و مخلوط مايونز و تخم‌مرغ را به آن اضافه كنيد.

نوش جان!

 

  • فوت آخر!

مي‌توانيد كمي جعفري خرد‌شده به سس مايونز اضافه كنيد تا حسابي خوش‌مزه شود!

کد خبر 401921

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha