همشهری آنلاین: سامسونگ در طول کنفرانسی که به مناسبت رویداد Mobile World Congress امسال برگزار کرده بود، رسما از Galaxy S۹ و Galaxy S۹ Plus رونمایی کرده است.

دیلد

پس از موفقیت شگفت‌انگیز سری گوشی‌های Galaxy S8 و Galaxy Note 8 می‌توانستیم کم و بیش این انتظار را از سامسونگ داشته باشیم که تا مدتی روی موفقیت این گوشی‌ها مانور دهد.

سامسونگ رسما و در طول کنفرانسی که به مناسبت رویداد Mobile World Congress امسال برگزار کرده بود، رسما از Galaxy S9و Galaxy S9 Plus رونمایی کرده است؛ گوشی‌هایی که بر پایه‌ی موفقیت‌ها و نقاط قوط Galaxy S8 طراحی شده‌اند و سعی کرده‌اند این نقاط قوت را پیشرفت دهند.

  • سخت‌افزار

دو گوشی Galaxy S9 ظاهر زیبای مدل سال گذشته را حفظ کرده‌اند. امسال هم شاهد یک گوشی با صفحه‌ی نمایشی خمیده هستیم که نسبت تصویر ۱۸.۵ به ۹ دارد. امسال هم سامسونگ از شیشه در پشت و جلوی گوشی استفاده کرده است و اندازه‌ی صفحه‌ی نمایش هم روی مدل معمولی ۵.۸ اینچی و روی مدل پلاس ۶.۲ اینچی است.

گزارش کامل کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۷ | جای گلکسی S۸ خالی بود

صفحه‌ی نمایش دو مدل Galaxy S9 وضوح تصویر ۲۹۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل دارد که همان وضوح تصویر گلکسی اس ۸ سال گذشته است، ولی سامسونگ می‌گوید که این بار با نور بیشتری روبرو هستیم. با اینکه از نظر ظاهری Galaxy S9 و Galaxy S9 plus تفاوت زیادی با مدل سال گذشته ندارد، ولی ابعاد گوشی‌ها در واقع فرق کرده است و حتی وزن گوشی هم بالا رفته است.

تغییر بزرگ ظاهر گوشی به نسبت گلکسی اس ۸ تعویض جای حسگر اثر انگشت از کنار لنز دوربین به پایین آن است. بدون شک این تغییر استفاده از حسگر اثر انگشت را راحت‌تر خواهد کرد. طراحی کلیدها، مثل کلید متخص بیکسبی یا جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون هنوز هم سر جای خود باقی مانده‌اند. حتی مکان اسپیکرها هم فرقی نکرده، ولی طبق گفته‌ی سامسونگ آن‌ها صدای استریو تولید می‌کنند و ۴۰ درصد بلندتر هستند.

مطمئنا درباره‌ی سخت‌افزار گوشی بسیار خوانده‌اید و می‌دانید که Galaxy S9 از پردازنده‌ی اسنپ‌دراگون ۸۴۵ کوالکام یا اکزینوس ۹۸۱۰ سامسونگ استفاده می‌کند. این گوشی روی مدل معمولی ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم و روی مدل پلاس ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم دارد. باتری مدل معمولی ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت است و مدل پلاس یک باتری با ظرفیت ۳۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت دارد.

  • دوربین

تغییر بزرگ Galaxy S9 در مقایسه با گلکسی نوت ۸ و گلکسی اس ۸، در سیستم دوربین این گوشی است. مدل معمولی Galaxy S9 از یک لنز استفاده می‌کند، در حالی که مدل پلاس این گوشی دو لنز دوربین دارد.

اگر گوشی تاشو و فوق لوکس سامسونگ را که فقط در چین عرضه شد در نظر نگیریم، می‌توانیم بگوییم که Galaxy S9 اولین گوشی هوشمند است که دیافراگم لنز دوربین در آن تغییر می‌کند. لنز دوربین می‌تواند روی دو حالت دیافراگم f/1.5 و f/2.4 تغییر حالت دهد. دیافراگم بازتر به عکاسی در محیط‌های تاریک‌تر کمک می‌کند، در حالی که بسته شدن لنز برای مثال در محیط‌های باز و نور آفتاب، منجر به ثبت تصاویری باکیفیت‌تر می‌شود.

آشنایی با نمایشگاه و کنگره جهانی تلفن همراه

نرم‌افزار دوربین Galaxy S9 به صورت خودکار تشخیص می‌دهد که باید در چه موقعیتی، از کدام حالت استفاده کند. با این حال امکان تنظیم دستی دو حالت مختلف هم وجود دارد.شایعاتی که درباره‌ی ضبط تصاویر سوپراسلوموشن صحبت می‌کردند، درست از آب درآمده‌اند. می‌توان روی Galaxy S9 با سرعت ۹۶۰ فریم در ثانیه فیلم‌برداری کرد؛ البته در وضوح تصویر ۷۲۰p.

لنز دوم در Galaxy S9 Plus امکان تغییر دیافراگم ندارد. این لنز تله درست مثل گلکسی نوت ۸ این امکان را فراهم می‌کند تا تصاویر پرتره با بوکه مصنوعی بگیرید. دوربین جلوی هر دو گوشی ۸ مگاپیکسلی است و دیافراگ f/1.7 دارد.

سامسونگ در نرم‌افزار دوربین سری گوشی‌های Galaxy S9 از قابلیتی شبیه به انیموجی آیفون ۱۰ استفاده کرده است؛ قابلیتی که به چهره‌ی شما حالتی کمیک و بانک می‌دهد و سپس از چهره‌ی شما ۱۸ عکس گیف می‌سازد تا از آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید. این حالت AR Emoji نام دارد و می‌توان شخصیت ساخته شده را کاملا شخصی سازی کرد.

  • نرم‌افزار و لوازم جانبی

همانطور که انتظار داریم، Galaxy S9 با اندروید ۸.۰ اوریو عرضه می‌شود. با این حال، مثل ظاهر گوشی، رابط کاربری Galaxy S9 هم تفاوت زیادی با گلکسی اس ۸ ندارد. سامسونگ بخش‌هایی از بیکسبی را دوباره طراحی کرده است که به کمک دوربین، می‌تواند در پیدا کردن اجسام مختلف یا ترجمه‌ی همزمان به کار بیاید.

سامسونگ با شرکت‌های مختلفی همکاری کرده است تا بتوانید به کمک بیکسبی مستقیما از فروشگاه‌های مختلفی خرید کنید.

هر دو گوشی Galaxy S9 و Galaxy S9 Plus از هدست واقعیت مجازی Gear VR که برای گلکسی نوت ۸ عرضه شده بود، پشتیبانی می‌کنند و با همان هدست کار می‌کنند. می‌توان حتی از هدست Daydream View گوگل روی این گوشی‌ها استفاده کرد.این دو گوشی با نسخه‌ی سال گذشته‌ی داک Dex همخوانی کامل دارند، ولی سامسونگ از مدل جدیدی از Dex هم رونمایی کرده است.

سامسونگ گلکسی S۸ معرفی شد

این مدل جدید Dex Pad نام دارد لازم نیست گوشی روی آن به صورت ایستاده قرار بگیرد. می‌توان گوشی را روی Dex Pad به صورت خوابیده قرار داد و از صفحه‌ی نمایش گوشی به عنوان ماوس یا کیبورد استفاده کرد. می‌توان خروجی تصویر با حداکثر وضوح تصویر ۲K از Galaxy S9 گرفت. سامسونگ هم‌چنین با ۴۰ شرکت مختلف همکاری کرده است تا نرم‌افزارهای آن‌ها برای Dex بهینه شوند. یکی از این نرم‌افزارهای بهینه شده، بازی موبایل «فاینال فانتزی ۱۵» است که به صورت پیش‌فرض روی Galaxy S9 نصب شده است.این دو گوشی با نسخه‌ی سال گذشته‌ی داک Dex همخوانی کامل دارند، ولی سامسونگ از مدل جدیدی از Dex هم رونمایی کرده است.

این مدل جدید Dex Pad نام دارد لازم نیست گوشی روی آن به صورت ایستاده قرار بگیرد. می‌توان گوشی را روی Dex Pad به صورت خوابیده قرار داد و از صفحه‌ی نمایش گوشی به عنوان ماوس یا کیبورد استفاده کرد. می‌توان خروجی تصویر با حداکثر وضوح تصویر ۲K از Galaxy S9 گرفت. سامسونگ هم‌چنین با ۴۰ شرکت مختلف همکاری کرده است تا نرم‌افزارهای آن‌ها برای Dex بهینه شوند. یکی از این نرم‌افزارهای بهینه شده، بازی موبایل «فاینال فانتزی ۱۵» است که به صورت پیش‌فرض روی Galaxy S9 نصب شده است.

 

کد خبر 399340

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha