همشهری آنلاین: ملاله یوسف‌زی برنده نوبل صلح و فعال حقوق کودکان قرار است از شرکت اپل بودجه‌ای قابل توجه دریافت کند.

ملاله

براساس گزارش CNN، پشتيباني اپل از بنياد ملاله به دو برابر شدن تعداد كمك‌هزينه‌هاي تحصيلي دانش‌آموزان دختر دوره راهنمايي در هندوستان و آمريكاي لاتين خواهد شد. هدف از اين همكاري كمك به 100 هزار دختر دانش‌آموز است.

ملاله

تيم كوك مدير شركت اپل در بيانيه‌اي اعلام كرد ما باور داريم تحصيلات، يك نيروي برابري فوق‌العاده‌ است از اين رو در تعهدات بنياد ملاله براي ايجاد فرصت براي تمامي دختران براي رفتن به مدرسه شريك مي‌شويم. از اين پول براي كمك به توسعه فناوري، برنامه‌هاي درسي و پژوهش در زمينه تغييرات سياست در اين بنياد استفاده خواهد شد.

شركت اپل مقدار پول اهدايي را مشخص نكرده‌است اما كوك به شوراي هدايت بودجه بنياد ملاله خواهد پيوست. ملاله نيز در بيانيه‌اي گفت: شركت اپل از طريق نوآوري‌ها و فعاليت‌هاي بشردوستانه‌اش به آموزش و توانمندي انسان‌ها در سرتاسر جهان كمك كرده‌است و بسيار خوشحالم كه اين شركت ارزش سرمايه‌گذاري روي دختران را مي‌داند و براي اطمينان از توانايي دختران در تحصيل و پيشگام شدن آنها، به بنياد ملاله پيوسته‌است.

بنياد ملاله در سال 2013 با هدف كمك به دختراني كه در كشورهاي پرآشوب به دنبال دسترسي آزادانه، ايمن و با كيفيت به تحصيلات هستند افتتاح شد. يوسف‌زي در سال 2014 به خاطر تبديل شدن به جوانترين برنده نوبل صلح به شهرت جهاني رسيد. او در سال 2012 از جراحت ناشي از شليك گلوله طالبان به سرش جان سالم به در برد. طالبان پس از سخنراني ملاله درباره دستيابي به تحصيلات با كيفيت در پاكستان او را هدف قرار داد.

کد خبر 396279

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha