همشهری آنلاین: در فاصله کمتر از ۲۵ روز تا آغاز شصت و هشتمین جشنواره برلین، ۲۳ فیلم از ۲۴ فیلم بخش رسمی این دوره معرفی شدند که از این تعداد ۱۹ فیلم برای به دست آوردن خرس طلایی و خرس‌های نقره‌ای رقابت می‌کنند.

جشنواره برلین

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سایت رسمی برلیناله، سازمان‌دهندگان جشنواره برلین از پنج فیلم دیگر برای حضور در بخش مسابقه دعوت کردند که تازه‌ترین ساخته‌های خوزه پادیلیا، لاو دیاز و استیون سودربرگ از آن جمله‌اند. تا امروز فیلم‌هایی از اتریش، بلژیک، برزیل، بلغارستان، جمهوری چک، فرانسه، آلمان، ایرلند، ایتالیا، لوکزامبورگ، مکزیک، نروژ، پاراگوئه، فیلیپین، لهستان، رومانی، روسیه، صربستان، سوئد، سوئیس، بریتانیا، اروگوئه و آمریکا وارد بخش رسمی برلین 2018 شده‌اند.

فیلم سینمایی «خوک» به کارگردانی مانی حقیقی هم از ایران در بخش مسابقه جشنواره برلین امسال حضور دارد و بخت خود را برای بردن خرس طلایی بهترین فیلم یا یکی از خرس‌های نقره‌ای می‌آزماید. هر چند حقیقی - که چهره محبوب برلین است - برای موفقیت در این دوره رقیبانی سرسخت چون بنوا ژاکه از فرانسه و گاس ون سنت از آمریکا پیش رو دارد. نکته مهم نمایش فیلم‌های سودربرگ و پادیلیا در بخش خارج از مسابقه است.

پادیلیا که از نخبه‌ترین فیلمسازان حال حاضر برزیل است، با «هفت روز در انتبه» به برلیناله بازمی‌گردد. او حدود یک دهه پیش با «یگان ویژه» جایزه خرس طلایی بهترین فیلم را از برلین برد و قسمت دوم این فیلم و بازسازی «پلیس آهنی» را هم در کارنامه دارد. روزاموند پایک و دانیل برول در تریلر جنایی «هفت روز در انتبه» بازی می‌کنند که داستان آن سال 1976 می‌گذرد و ماجرای یک عملیات ضدتروریستی برای نجات جان گروگان‌ها را در اوگاندا روایت می‌کند.

«آگا» ساخته میلکو لازاروف از بلغارستان، «فصل شیطان» به کارگردانی لاو دیاز از فیلیپین، «موزه» ساخته آلونسو رویزپالاسیوس از مکزیک با بازی گائل گارسیا برنال و Unsane استیون سودربرگ از آمریکا دیگر فیلم‌های تازه بخش رسمی برلین هستند. سودربرگ پنج سال پیش با درام روانشناسانه «عوارض جانبی» در برلیناله حضور داشت و امسال یک تریلر وحشتناک در بخش خارج از مسابقه به نمایش می‌گذارد.

شصت و هشتمین جشنواره فیلم برلین روز 15 فوریه (26 بهمن) با نخستین نمایش جهانی «جزیره سگ‌ها» ساخته وس اندرسن افتتاح می‌شود تا نخستین بار یک انیمیشن آغازگر این رویداد مهم و معتبر باشد؛ فیلمی که در بخش مسابقه هم حضور دارد. امسال توم تیکور، فیلمساز نامدار آلمانی رئیس هیات داوران بخش مسابقه رسمی است.

کد خبر 396256

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha