چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۳
۰ نفر

دیروز رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی در نشستی با خبرنگاران به ارائه گزارش عملکرد ۱۰۰ روزه کمیسیون تحت امرش پرداخت.

شورای شهر

محمدجواد حق‌شناس با اشاره به پيگيري تخلفات صورت گرفته 3پروژه اطلس پلازا، البرز لشكرك و مجتمع امام رضا(ع) گفت: 2پروژه در اراضي عباس آباد است و هم‌اكنون مقدمات لازم آماده شده تا در صحن شورا مورد پيگيري و بررسي قرار گيرد. از نظر حق‌شناس، اراضي عباس آباد كاربري فرهنگي و زيست‌محيطي دارد اما وزارت راه، راه‌آهن، كشتيراني، بانك سپه و استانداري تهران در اين اراضي برج‌سازي‌ كرده‌اند كه اين اتفاق نبايد صورت مي‌گرفت.

رئيس كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي شهر همچنين با اشاره به اينكه فعلا رقم 30هزار ميليارد تومان بدهي شهرداري تهران اعلام و پذيرفته شده است، گفت: در يك مورد 18هزار ميليارد تومان به بانك‌ها بدهكاريم؛ همچنين بدهي شهرداري تهران به پيمانكاران باعث شده است تا در برخي روزها پيمانكاران معترضي كه از سال‌هاي گذشته طلب معوق دارند،

در مقابل شورا تجمع كنند. وي تأكيد كرد كه بسياري از پروژه‌هاي عمران شهري تعريف شده از سوي مديريت قبلي شهرداري تهران برخلاف روند و برنامه صورت گرفته بود. وي خواستار خلاقيت در مديريت شهر تهران شد به‌نحوي كه بتوان با حداقل منابع، رضايت حداكثري مردم را به‌دست آورد كه اتفاقا در اينجا نقش فرهنگ و حوزه اجتماعي پررنگ مي‌شود.

حق‌شناس همچنين از آماده شدن استراتژي فرهنگي و اجتماعي شهر سخن گفت و افزود: در نشست كميسيون فرهنگي و اجتماعي شورا با وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، توافق داشتيم كه بتوانيم ارتباط بين شهرداري، شورا و وزارت فرهنگ را تقويت كنيم.

يكي ديگر از موضوعات مورد اشاره حق‌شناس فعاليت‌هاي شهرداري در اربعين بود. وي گفت: با فاصله كمي از شروع به‌كار شورا درگير بحث اربعين و نمايشگاه عطرسيب بوديم كه كميسيون فرهنگي فعالانه در اين حوزه‌ها شركت كرد با اين تفاوت كه رقم 10ميليارد توماني كه ازسوي شورا مصوب شده بود به جاي اينكه در ساير مرزها برود،در مرز مهران هزينه شد. وي از نامگذاري روزي به نام تهران به مناسبت سالروز درگذشت جهان‌پهلوان تختي سخن گفت و افزود:

17دي روز مربوط به تهران خواهد بود. وي درباره سرنوشت موضوع تحقيق و تفحص از مؤسسه همشهري نيز گفت: موضوع به كميسيون ارجاع شد و ما پاسخ مديرعامل مؤسسه همشهري را گرفتيم؛ در ادامه اين پاسخ را براي طراحان تحقيق و تفحص فرستاديم كه تعدادي از اعضاي شورا عنوان كردند كه از اين پاسخ قانع نشدند.

در ادامه اگر نظر نهايي طراحان عدم‌اقناع آنها باشد، اين موضوع بايد نهايي شود و با هدايت كميسيون به نتيجه برسد. سالم‌سازي‌ و بهبود مديريت برمجموعه‌هاي ورزشي و دور كردن رانت از اين فضاها از ديگر محورهاي صحبت رئيس كميسيون فرهنگي و اجتماعي بود. وي در پاسخ به سؤالي درباره تعيين محل برگزاري نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران گفت:

در 2سال گذشته كه برگزاري نمايشگاه كتاب تهران از مصلي به شهر آفتاب منتقل شد يكسري مشكلاتي بود؛ ازجمله اينكه سال گذشته به‌دليل بارش باران، بخشي از غرفه‌ها آسيب جدي ديد و بيمه نيز حاضر به پرداخت خسارت ناشران نشد اما قطعا اين آمادگي وجود دارد كه براساس تعهدات خودمان از برگزاري نمايشگاه كتاب در شهر آفتاب حمايت كنيم. حق‌شناس درباره برنامه‌ها و اقدامات صورت گرفته در حوزه مقابله با آسيب‌هاي اجتماعي در محله‌هاي شوش، هرندي و... گفت:

متأسفانه تحت عنوان مبارزه باعث كوچ آسيب‌ها به مناطق شدند. قطعا وضعيت موجود، مطلوب نيست و بايد تغيير كند اما چگونگي تغيير وضعيت نياز به مطالعه دارد. البته با فرا رسيدن فصل سرما جلساتي براي تجهيز گرمخانه‌ها هم داشتيم. رئيس كميسيون فرهنگي و اجتماعي در پاسخ به سؤال ديگري درباره تأثير فعاليت باغ كتاب بر كتابفروشي‌هاي شهر گفت: باغ كتاب، محل كتابفروشي نيست بلكه محلي براي عرضه كتاب از سوي كتابفروشي‌هاست تا شعبه‌اي از آنها در باغ كتاب ايجاد شود.

کد خبر 392375

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha