همشهری آنلاین: جلسه هاشمی با لاریجانی درباره توسعه حمل و نقل عمومی از محل درآمد ناشی از فروش سوخت، عذرخواهی از افغان‌ها به دلیل ضرب و شتم توسط ماموران شهرداری و بلاتکلیفی نمایشگاه کتاب و درخواست وزارت ارشاد از مهمترین نطق‌های پیش از دستور شورای شهر تهران، ری و تجریش بود.

شورای شهر

به گزارش همشهري آنلاين، سي امين جلسه شورای شهر تهران، ری و تجریش با ریاست محسن هاشمی با موضوع «تشكيل كميته ارتقاي ايمني ساختمان‌ها» برگزار شد. 

اما پيش از شروع جلسه اعضاي شوراي شهر نطق‌هاي پيش از دستور داشتند كه به شرح زير است:

  • تاكيد بر توسعه حمل و نقل عمومي از محل درآمد ناشي از سوخت

رییس شورای شهر تهران، ری و تجریش با بيان اينكه در بودجه 97 کشور بايد به بحث حمل و نقل عمومي توجه ويژه اي شود، گفت: تقاضاي وقت ملاقاتي با رييس مجلس كرده ام تا در اين باره با او صحبت كنم. همچنين در جلسه هم‌اندیشی با شهردار تهران درباره بودجه قرار شد  اعضای شورای شهر تهران فعالانه با نمایندگان مجلس صحبت کنند تا حق کلانشهرها درخصوص حمل و نقل عمومی پرداخت شود.

وي تاكيد كرد: به ويژه كه در بودجه بندهایی مبني بر کم کردن پرداخت یارانه و افزایش قیمت سوخت آمده كه اگر از این ردیف‌ها چیزی عاید شهرها بخصوص در حوزه توسعه حمل و نقل ریلی نشود، ظلم است.

محسن هاشمي به تبصره 18 بودجه مبني بر كمك از محل افزایش قیمت سوخت به حمل و نقل عمومی اظهار داشت: در دولت‌هاي آقاي احمدي نژاد عنوان کرد که از محل اين درآمد به حمل و نقل عمومی هم کمک می‌شود اما تمام پول صرف يارانه شد.

رييس شوراي شهر تهران، ري و تجريش تاكيد كرد: نمايندگان مجلس توجه داشته باشند كه  اگر نرخ سوخت افزایش یابد اما حمل و نقل عمومی توسعه نیابد، باعث نارضایتی مردم می‌شود.
  • عذرخواهی شورا از مردم برای ضرب و شتم یک دستفروش
همچنين محمد جواد حق شناس كه ریاست کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر را بر عهده دارد در نطق پيش از دستور خود به انتشار فیلم ضرب و شتم یک دستفروش توسط ماموران سد معبر شهرداري تهران اشاره كرد و گفت: از مردم افغان بابت اين فيلم عذرخواهي مي‌كنم.

رييس كميسيون فرهنگي و اجتماعي شورا با بيان اينكه  این فیلم موجب مکدر شدن خاطر شهروندان شده، افزود: بخشی از اقتصاد غیررسمی کشور از راه دستفروشی است و  معیشت عده زيادي از مردم از اين طريق است اما از سويي شهرداری تهران هم مسئول تامین نظم و ساماندهی فضاهای عمومی شهر است ولي ماموران سدمعبر باید آیینه تمام نمای تعامل و صبر باشند.

  • بلاتكليفي نمايشگاه كتاب 

همچنين احمدمسجدجامعی صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود گفت: تنها چند ماه به برگزاری نمایشگاه کتاب باقی مانده است،  اما متاسفانه الان در بلاتکلیفی به سر می‌برد.

وي افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درخواست‌هایی درخصوص اصلاح امور داشته ولي شهرداری هنوز مشخص نکرده که می‌تواند این مشکلات را حل کند یا نه؟

عضو كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي ضشهر با بيان اينكه مصلی اعلام آمادگی کرده که می‌تواند میزبان نمایشگاه کتاب باشد، اظهار داشت: بايد هرچه سريعتر تكليف اين نمايشگاه برگزار شود.

اما محسن هاشمي در پاسخ به مسجد جامعي گفت:  حتما از نمایشگاه بازدیدی داشته باشیم تا ببینیم در چه مرحله‌ای از پاسخگویی به نیاز وزارت ارشاد است و وزارت ارشاد خواسته‌هایی از شهرداری داشته که اگر اجابت نشود، نمایشگاه را در شهر آفتاب برگزار نمی‌کنند.

کد خبر 392785

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha