همشهری آنلاین: وزارت خارجه کره شمالی با صدور اطلاعیه‌ای با نکوهش رزمایش جنگ اتمی کره جنوبی و آمریکا اعلام کرد دولت ترامپ اشتیاق زیادی به آغاز جنگ هسته‌ای دارد.

کره شمالی: دولت ترامپ اشتیاق زیادی به آغاز جنگ اتمی دارد

به گزارش ایرنا از خبرگزاری مرکزی کره شمالی، در این بیانیه آمده است: ترامپ قصد آغاز قمار اتمی خطرناکی را در شبه جزیره کره دارد او یک شیطان هسته‌ای و برهم‌زَننده صلح جهانی است.

در ادامه این بیانیه آمده است ایالات متحده آمریکا پیوسته تحریک نظامی گسترده ای را با استفاده از تسلیحات هسته ای استراتژیکش به انجام رسانده و وضعیت در شبه جزیره کره را به ورطه بحران سوق می دهد.

این بیانیه می افزاید: ماموریت نیروهای هسته ای کره شمالی بازدارنگی و مغلوب کردن تهاجمات و حملات آمریکا و نیز اقدام تلافی جویانه علیه پایگاه این هجوم ها با یک حمله ویرانگر است.

بیانیه وزارت امور خارجه کره شمالی می افزاید: تنها زمانی که کره شمالی به توازن قدرت با ایالات متحده آمریکا دست یابد، می توان از صلح و امنیت در شبه جزیره کره و جهان محافظت کرد.

نیروهای هوایی آمریکا و کره جنوبی برای نشان دادن قدرت هوایی خود به کره شمالی و افزایش فشارها بر این کشور درصدد انجام رزمایش بزرگ هوایی با حضور 230 جنگنده در منطقه هستند.

فرماندهی نیروی هوایی آمریکا با انتشار بیانیه ای اعلام کرد دستکم 12 هزار نیروی نظامی این کشور در این رزمایش سالانه که با نام 'ویجیلانت' از امروز برگزار می شود، شرکت خواهند کرد.

بیانیه می افزاید نیروی هوایی باید برای ماموریت های مختلف آماده شود و توان نیروهای دو کشور کره جنوبی و آمریکا در عرصه های مختلف با این رزمایش مورد سنجش قرار خواهد گرفت و افزایش خواهد یافت.

آمریکا پیشتر اعلام کرده بود که 6 فروند جنگنده رادارگریز راپتور اف 22 را از ژاپن به این رزمایش اعزام خواهد کرده و خبرگزاری کره جنوبی هم نوشت که چهار فروند جنگنده فوق پیشرفته اف 35 هم در این رزمایش خواهند بود.

همزمان وزارت خارجه چین با انتشار بیانیه ای به این اقدامات به طور تلویحی اشاره کرده و بکارگیری قوه قهریه را مردود خواند و افزود: راهی به جز گفت و گو برای حل مساله هسته ای شبه جزیره کره وجود ندارد.

این بیانیه در ادامه افزود: چین از همه طرف های ذی ربط دعوت می کند تا از خود خویشتنداری نشان داده و کاری نکنند که بحران در شبه جزیره کره شرایط بدتری پیدا کند.

کد خبر 391360

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha