همشهری‌آنلاین: خبرگزاری رسمی کره شمالی اعلام کرد مقام‌های این کشور و جفری فلتمن، فرستاده سازمان ملل به این کشور توافق داشتند که سفر او به افزایش تفاهم کمک می‌کند و با یکدیگر برای ارتباط منظم توافق کردند.

رسانه دولتی کره شمالی امروز شنبه 18 آذر گزارش داد، جفری فلتمن، مسئول امور سیاسی سازمان ملل که به عنوان فرستاده این سازمان به کره شمالی رفته نسبت به کاهش تنش‌ها در شبه جزیره کره ابراز تمایل کرده است.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA) با انتشار بیانیه‌ای منسوب به دولت این کشور اعلام کرد که فرستاده سازمان ملل تاثیر منفی تحریم‌ها بر کمک‌های انسان‌دوستانه به کره‌شمالی را تصدیق کرده است.

 فلتمن از سال ۲۰۱۲ تاکنون عالی‌ رتبه‌ترین مقام سازمان ملل است که به کره شمالی سفر کرده

او هنوز درباره سفرش به اين كشور اظهارنظری نکرده است.

خبرگزاری رسمی کره شمالی نوشت: سازمان ملل نسبت به تشدید تنش در شبه جزیره کره اظهار نگرانی کرده و همچنین برای کاستن از تنش‌ها در این شبه جزیره مطابق با منشور سازمان ملل و براساس صلح و امنیت بین‌المللی اظهار تمایل کرده است.

این در حالی است که کره شمالی در تاریخ ۲۹ نوامبر(8 آذر) یک موشک بالستیک قاره پیمای دیگر را که به ادعای خود پیشرفته‌ترین موشک این کشور بوده و می‌تواند به خاک آمریکا برسد؛ آزمایش کرد و بعد از آن آمریکا و کره‌ جنوبی دست به برگزاری یک رزمایش بزرگ با هدف مقابله با تهدید کره شمالی زدند.

از طرف ديگر، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که فرستاده این کشور در امور کره شمالی طی چند روز آینده به ژاپن و تایلند سفر می‌کند و با مقام‌های این کشور درباره چگونگی افزایش فشارها بر پیونگ یانگ به مذاکره می‌پردازد.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: جوزف یون، نماینده ویژه این کشور در امور کره شمالی از تاریخ ۱۱ تا ۱۵ دسامبر(20 تا 24 آذر) به ژاپن و تایلند سفر می‌رود تا با مقام‌های دولت‌های این دو کشور درباره راه‌های افزایش فشار بر کره شمالی بعد از آزمایش موشکی اخیر این کشور مذاکراتی را داشته باشد.

در این بیانیه تصریح شد: آمریکا به دنبال تداوم شراکت با هر دو کشور است تا به این ترتیب جمهوری دموکراتیک خلق کره به مذاکرات واقعی درمورد خلع سلاح هسته‌ای خود بازگردد.

کد خبر 391864

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha