هنر > هنرمندی اسپانیایی که آثارش را با نام «سوسُو۳۳» (Suso۳۳) امضا می‌کند، از چند سال پیش سعی کرده نقاشی‌هایش را به خیابان‌ها و به میان زندگی مردم ببرد. این هنرمند سال ۱۹۷۳ میلادی (۱۳۵۲ هجری‌شمسی) به‌دنیا آمده و اهل مادرید است.

سوسو دست به اجراي تجربه‌هايي پيشرو در نقاشي‌ ديواري و آثار گرافيتي زده و به‌عنوان يکي از پيشگامان پساگرافيتي و هنر خياباني يا شهري شناخته مي‌شود. البته خود اين هنرمند، كار خود را «نقاشي زنده» (Live Painting) مي‌داند و از مبدعان اين سبك نقاشي در اسپانيا به‌شمار مي‌آيد.

اين هنرمند اسپانيايي از فرم‌هاي گوناگون هنر و ارتباطات، براي خلق آثار خود در حوزه‌ي هنرمفهومي و انتقال مفاهيم مورد نظر بهره مي‌برد. مثلاً ابزارهاي اجرا و نمايش يا تصاوير  و نقاشي‌ها را براي ارائه‌ي آثاري زنده و مؤثر به كار مي‌گيرد.

سوسو از دوره‌ي جواني، به ايجاد فضاهاي فيزيکيِ متفاوت از لحاظ فرم‌ و زمينه بسيار اهميت مي‌داد، اما هم‌زمان برقراري ارتباط با مردم را نيز از نظر دور نمي‌داشت.

او زماني كه ديگر در كار خود به حد كافي رشد كرده بود، با استفاده از همه‌چيز دست به خلق آثار هنري خود مي‌زد تا بتواند از اين راه با مردم سخن بگويد.

در اين مسير او گاه با كشيدن طرحي خطي و با حركتي ساده، اما خلاقانه، مفاهيم مورد نظر خود را پيش روي مخاطبان مي‌گذارد و تلاش دارد شيوه‌هاي گوناگون ارتباط با مخاطبان را تجربه كند.

اين هنرمند مي‌گويد: «من فقط در جست‌و‌جوي آرامش دروني و غلبه بر احساس نارضايتي و ترديدهاي ماندگار هستم و از هنر به‌عنوان يک واسطه براي رسيدن به آن آرامش دروني استفاده مي‌کنم.»

در اين مطلب تصوير برخي از آثار اين هنرمند خلاق معاصر را برايتان آورده‌ايم.

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha