جمعه ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۴
۰ نفر

سارق حرفه‌ای که با ورود به خانه زنی ۶۰ ساله، او را مورد آزار و اذیت قرار داده و طلاهایش را سرقت کرده بود به دام پلیس افتاد.

متهم

به گزارش همشهري، اواخر شهريورماه مأموران كلانتري 103تهران در جريان سرقت دزدي شيطان‌صفت از خانه زني 60ساله قرار گرفتند. زن گفت: براي پهن كردن لباس‌ها به پشت‌بام رفته و در آپارتمانم را نيمه‌باز گذاشته بودم. وقتي برگشتم، احساس كردم فردي وارد خانه شده است.

به سمت حمام رفتم و ناگهان مردي جوان به من حمله كرد و بعد از اينكه كتكم زد، دست و پايم را بست و تهديدم كرد كه اگر سر و صدا كنم مرا مي‌كشد. او سپس مرا مورد آزار و اذيت قرار داد و با سرقت طلاهايم به ارزش 30ميليون تومان از خانه فرار كرد. با شكايت اين زن تحقيقات در اين باره شروع شد.

آپارتمان مجهز به دوربين‌هاي مداربسته بود اما به‌دليل قديمي بودن دوربين‌ها، هيچ تصوير واضحي از سارق به‌دست نيامد. با اين حال تحقيقات ادامه يافت تا اينكه اين بار سرقتي در خيابان آفريقا به پليس گزارش شد. مردي با ورود به يكي از آپارتمان‌ها و تهديد چاقو قصد سرقت داشت كه بقيه ساكنان متوجه ماجراشده و با او درگير شدند.

سارق نيز سوار بر يك پژو پرشياي سفيد فرار كرده است. مأموران در بررسي تصاوير ضبط شده در دوربين مداربسته ساختمان، شماره پلاك خودروي سارق و همچنين چهره او را شناسايي كردند. اين سرنخ آنها را به مجرمي سابقه‌دار به نام عليرضا رساند كه به تازگي با تأمين قرار قانوني از زندان آزاد شده بود. درحالي‌كه تحقيقات براي دستگيري اين مرد ادامه داشت، 15مهرماه خودروي او در غرب تهران شناسايي شد و ماموران او را دستگير كردند.

او چندين دستگاه ضبط خودرو به همراه داشت كه همگي آنها را ساعتي قبل‌ از دستگيري سرقت كرده بود. مرد جوان به اداره آگاهي منتقل شد و شاكي پرونده (زن 60ساله) وي را شناسايي كرد. متهم به سرقت و آزار و اذيت اين زن اعتراف كرد و مدعي شد كه بعد از سرقت طلاها، آنها را به مبلغ 5ميليون تومان، يعني 25ميليون تومان كمتر از ارزش واقعي‌اش به يك مالخر فروخته است. او گفت: آن روز در خيابان آفريقا بودم كه ديدم پسري از يك مجتمع مسكوني بيرون آمد. از او خواستم در را نبندد و درحالي‌كه وانمود مي‌كردم ساكن مجتمع هستم وارد شدم.

در حال وارسي طبقات بودم كه ديدم در آپارتماني در طبقه چهارم باز است. وارد شدم و در جست‌وجوي طلا بودم كه صاحبخانه وارد شد. من هم داخل حمام مخفي شدم و وقتي فهميدم كه زن ميانسال تنهاست، به او حمله كرده و پس از آزار و اذيت وي و سرقت طلاهايش فرار كردم.

به گفته سرهنگ محمد نادربيگي، رئيس پايگاه سوم پليس آگاهي تهران، متهم كه اعتياد شديدي به شيشه دارد به ده‌ها سرقت اعتراف كرد و شاكيان احتمالي‌ مي‌توانند براي شناسايي او به پايگاه سوم آگاهي مراجعه كنند. سرهنگ نادربيگي مي‌گويد: مهم‌ترين سرنخ دستگيري متهم، دوربين مداربسته دومين محلي بود كه سارق وارد آنجا شده بود.

او ادامه مي‌دهد: در محل اول به‌دليل اينكه دوربين مداربسته قديمي بود، تصاوير واضحي ضبط نشده بود اما در محل دوم، ساكنان آپارتمان دوربين‌هاي جديد و ديجيتال نصب كرده بودند كه تصاوير واضح آن كمك كرد خودرو و چهره متهم را شناسايي كنيم. به گفته وي، استفاده از تجهيزات امنيتي به‌روز نه‌تنها عاملي براي جلوگيري از سرقت است، بلكه هنگام وقوع سرقت نيز مي‌تواند به پليس براي دستگيري سارقان كمك كند.

کد خبر 385676

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha