سه‌شنبه ۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۷
۰ نفر

پلیس پایتخت با اجرای عملیات رعد ۲، موفق به انهدام ۹ باند تبهکاری و دستگیری ۳۲۹ سارق، قاچاقچی و اراذل و اوباش شد.

دستگیری

اين دومين مرحله از عمليات رعد است كه در آن مأموران پليس پيشگيري و كلانتري‌هاي سطح شهر اقدام به دستگيري سارقان، قاچاقچيان، اشرار و... مي‌كنند.روز گذشته سردار رحيمي، رئيس پليس پايتخت در حياط ستاد فرماندهي پليس تهران و در جمع خبرنگاران حاضر شد تا از جزئيات عملياتي بگويد كه دوشنبه در همه محله‌هاي تهران به اجرا درآمد. او گفت: اين دومين مرحله طرح رعد است كه در آن هزاران مأمور در كلانتري‌ها وارد عمل شدند تا با شناسايي سارقان، موادفروشان و قاچاقچيان آنها را به دام اندازند. مأموران با انجام 10روز كار اطلاعاتي و پليسي در نهايت 105مخفيگاه تبهكاران را شناسايي كردند و در اين عمليات همزمان 329نفر را به دام انداختند.

به گفته سردار رحيمي، كشف ۹۰ خودرو، ۷۶ موتورسيكلت، ۱۰۵ دوچرخه و ۳۵۰ گوشي سرقتي، يكي از نتايج اين عمليات بود.
يكي از اين باندها به‌صورت تخصصي فقط لوازم خودروهاي مزدا را سرقت مي‌كرد كه اعضاي آن 3نفر بود. سردار رحيمي در ادامه به اجراي عمليات پانجي‌آ در پايتخت اشاره كرد و گفت:‌ از بين دستگير‌شدگان 102نفر آنها مربوط به اين عمليات هستند.

عمليات پانجي‌آ، عملياتي است كه پليس بين‌الملل با همكاري پليس فتاي كشورها براي دستگيري مجرماني انجام مي‌دهد كه در زمينه خريد و فروش دارو و مواد بهداشتي و آرايشي تقلبي فعاليت دارند. به گفته رئيس پليس تهران، ۱۰۲ نفر كه به‌صورت اينترنتي و در قالب سايت‌ها و شبكه‌هاي اينترنتي اقدام به فروش دارو و مواد آرايشي و بهداشتي مي‌كردند دستگير شدند.

‎ اما در جريان اين طرح ۱۶۱ خرده فروش مواد‌مخدر نيز دستگير شدند و بقيه دستگيرشدگان نيز افرادي بودند كه در زمينه قاچاق ازجمله پوشاك، كفش، لاستيك و... فعاليت مي‌كردند. سردار رحيمي همچنين از كشف 400جلد كتاب در زمينه ترويج شيطان‌‌پرستي و كتاب‌هاي سحر و جادو خبر داد و گفت: 3نفر كه با تبليغات گسترده اقدام به فروش و توزيع اين كتاب‌ها مي‌كردند دستگير شدند.

  • زورگيري به سبك «گشت ارشاد»

در جريان دومين عمليات رعد، 3جوان 20و 21ساله دستگير شدند كه به سبك فيلم سينمايي گشت ارشاد دست به اخاذي و زورگيري از طعمه‌هاي خود مي‌زدند. طراح اين نقشه در گفت‌وگو با سرنخ گفت: وقتي فيلم گشت ارشاد 2را ديدم، با خودم گفتم من هم از پسش برمي‌آيم و مي‌توانم با اين روش در خيابان‌ها اخاذي كنم. چون خودم دانشجوي دانشگاه افسري بودم و مدتي به‌صورت پيماني در اداره پليس استخدام و پس از آن اخراج شده بودم، لباس نيروي انتظامي داشتم و با دوستم به خيابان‌ها مي‌رفتيم. دوستم موتور گران‌قيمتي داشت و من لباس پليس به تن مي‌كردم و غروب‌ها، در خيابان‌هاي شرق تهران به‌دنبال سوژه‌اي مناسب مي‌گشتيم.

معمولا طعمه‌هاي خود را از ميان افراد بدحجاب، دختر و پسري كه با هم در پارك بودند يا پسران جواني كه به‌نظر مي‌رسيد مشروبات الكلي مصرف كرده يا موادمخدر همراه خود دارند انتخاب مي‌‌كرديم. بعد سراغشان مي‌رفتيم و مي‌گفتيم كه بايد همراه ما به كلانتري بيايند. آنها هم مي‌ترسيدند و با گفتن اين جمله كه اگر پول پرداخت كنند موضوع را گزارش نمي‌كنيم دست به اخاذي مي‌زديم. متهم ادامه داد: ما از هر نفر بين 50تا 200هزار تومان اخاذي مي‌كرديم و پول‌ها خرج خوشگذراني مي‌شد چرا كه من و دوستم نياز مالي نداشتيم و فقط براي تفريح و هيجان دست به اخاذي مي‌زديم.

او درباره نحوه دستگيري‌اش نيز گفت: چند روزي از اجراي نقشه‌هايمان مي‌گذشت و عصر دوشنبه با دوستم سوار بر موتور بوديم تا سوژه‌اي شناسايي كنيم كه ناگهان گشت كلانتري به سمت ما آمد و وقتي مرا با لباس پليس ديد درخواست كارت كرد. من فيش حقوقي‌ام را نشان دادم اما او مدعي شد كه بايد همراه وي به كلانتري برويم و اين شد كه لو رفتيم.

  • سرقت 300ميليوني

در اين طرح اعضاي يك باند سرقت مسلحانه نيز دستگير شدند. سركرده باند، مديرعامل يك شركت بود كه با همدستي كاركنان شركتش، به خانه‌هاي افراد پولدار حمله كرده و پس از بستن دست و پاي ساكنان خانه دست به سرقت مي‌زدند. يكي از اعضاي اين باند به همشهري مي‌گويد: من راننده و آبدارچي شركت هستم و شركت در زمينه خريد و فروش خودرو، زمين و... فعاليت دارد. يك شب مدير شركت از من خواست تا همراهش به خانه‌اي برويم.

من هم رفتم. خانه در شمال تهران بود. البته من داخل ماشين نشسته بودم اما گويا مدير شركت به همراه همدستانش وارد خانه مرد پولداري شدند كه از قبل او را شناسايي كرده بودند. آنها خودرا مأمور جا زده و پس از آن با دستبند دست و پاي مرد پولدار را بسته و 300ميليون‌تومان طلا، پول و دلار سرقت كردند. من در اين سرقت نقشي نداشتم و بعد از اينكه دستگير شديم فهميدم كه شاكي پرونده 24ساعت با دست و پاي بسته در خانه گرفتار بوده و بعد به سختي خودش را به بيرون از خانه رسانده تا از مردم كمك بخواهد.

  • قدرت‌نمايي با قمه

روز گذشته و در حياط ستاد فرماندهي پليس تهران پر بود از متهماني كه در عمليات رعد2دستگير شده بودند. گوشه حياط پسرجواني ايستاده بود كه تمام بدنش خالكوبي بود. پشت پلك چپ كلمه «شب» و پشت پلك راست كلمه«بخير» را خالكوبي كرده بود و وقتي چشم‌هايش را مي‌بست عبارت شب‌بخير ديده مي‌شد. او روي دستانش اسم دوست و برادرانش را خالكوبي كرده و لباس عجيبي به تن داشت و روي صورتش آثار چندين خراش چاقو به چشم مي‌خورد.

وي كه به جرم عربده‌كشي و قدرت‌نمايي با قمه دستگير شده به همشهري گفت: خودم با چاقو روي صورتم خط انداختم تا اهالي محل از من حساب ببرند. تا حالا هم 3يا 4بار دستگير شده‌ام و به زندان رفته‌ام. آخرين بار 2 هفته پيش آزاد شدم اما وقتي در زندان بودم شنيدم كه عده‌اي مزاحم دختر مورد‌علاقه‌ام شده‌اند. ‌من هم براي اينكه آنها را بترسانم با قمه به محله‌شان رفتم و شروع به عربده‌كشي كردم تا حساب كار دستشان بيايد.

کد خبر 383608

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha