همشهری آنلاین: فصل تازه رقابت‌های اتحادیه ملی بسکتبال آمریکا NBA بامداد چهارشنبه ۲۶ مهر با برد نزدیک کلیولند کاوالیرز، باخت ناباورانه مدافع عنوان قهرمانی و شکستن پای ستاره تازه بوستن سلتیکس پنج دقیقه پس از ورود به زمین بازی آغاز شد.

به گزارش همشهري آنلاين، كليولند كه در زمين خود كوئيكن لونز آرنا ميزبان بوستن بود، در پايان بازي به لطف پرتاب سه امتيازي كوين لاو 102 به 99 پيروز شد. لبران جيمز در اين بازي فقط يك پاس منجر به گل براي تريپل دابل كم آورد و با 27 امتياز، 16 ريباند و 9 پاس گل بهترين بازيكن زمين شد. دوين ويد نتوانست مثل بازي‌هاي پيش‌فصل براي كليولند بدرخشد و با هشت امتياز و سه پاس گل به كار خود پايان داد.

درك رز، ديگر بازيكن تازه شواليه‌ها در 31 دقيقه بازي 14 امتياز به دست آورد و بهترين بازيكن نيمكت‌نشين اين تيم جي آر اسميت با 10 امتياز بود. نكته منفي كاواليرز در اين بازي همان مشكل فصل پيش بود؛ از دست دادن برتري 16 امتيازي بين دو نيمه در كوارتر سوم؛ جايي كه بوستن 33 به 18 از ميزبان خود پيش افتاد. براي تيم ميهمان جيلن براون 20 ساله 25 امتياز آورد و كايري اروينگ با 22 امتياز و 10 پاس منجر به گل يك دابل دابل در كارنامه خود ثبت كرد.

آنچه حتي بيش از بازگشت اروينگ به زمين تيم پيشين خود توجه‌ها را جلب و تقريبا همه را متاسف كرد، بلايي بود كه بر سر گوردن هيوارد آمد. بازيكن فصل گذشته يوتا جز كه انتظار مي‌رفت در كنار كايري يك زوج استثنايي را شكل بدهد، در پنجمين دقيقه از كوارتر اول براي به دست آوردن يك توپ به هوا برخاست و وقتي پايش به زمين رسيد، ناگهان از شدت درد به خود پيچيد. قوزك پاي چپ او كه در تمرين‌هاي پيش از بازي دررفته بود، به شكلي دردناك شكست تا هيوارد به احتمال فراوان فصل را از دست بدهد.

ستاره ناكام بوستن سلتيكس كه تا آن زمان تنها دو امتياز براي تيم تازه خود به دست آورده بود، با همراهي آيزيا تامس (بازيكن فصل گذشته بوستن و ستاره مصدوم كليولند در فصل جديد) راهي رختكن شد. تقريبا تمام بازيكنان حاضر در زمين و روي نيمكت از ديدن صحنه آسيب‌ديدگي هيوارد متاسف و بهت‌زده شده بودند و ستاره‌هاي NBA بلادرنگ در شبكه‌هاي اجتماعي با او ابراز همدردي كردند. هو شدن اروينگ در تمام لحظه‌هاي بازي هم ديگر نكته ديدار افتتاحيه بود.

چند دقيقه پس از پايان بازي كليولند كاواليرز و بوستن سلتيكس، ورزشگاه اوركل آرنا در حضور 19596 تماشاگر مشتاق ميزبان ستاره‌هاي گلدن استيت وريز و هوستن راكتس بود. رقابت طبق معمول با پرتاب‌هاي دقيق بازيكنان مدافع عنوان قهرماني آغاز شد و اختلاف امتيازها خيلي زود دورقمي شد اما هوستن به بازي برگشت و در پايان كوارتر اول اختلاف امتياز به نفع گلدن استيت فقط يك بود. ميزبان تا اواخر كوارتر سوم 13 امتياز از ميهمان پيش افتاد و به نظر مي‌رسيد يك برده ساده ديگر در انتظار آنهاست.

آنچه در كوارتر پاياني اتفاق افتاد، اندكي دور از انتظار بود؛ هوستن به لطف 27 امتياز جيمز هاردن و 11 پاس گل كريس پال نه‌تنها اختلاف را جبران كرد، بلكه يك امتياز هم در ثانيه‌هاي پاياني پيش افتاد. نتيجه در فاصله حدود 10 ثانيه به پايان 121 به 120 بود كه پرتاب سه‌امتيازي استفن كري وارد سبد نشد. در ريباند كوين دورانت توپ را گرفت و با يك شوت جفت آن را داخل حلقه انداخت. نتيجه 122 به 121 شد تا يك بازگشت رويايي ديگر به كارنامه وريرز افزوده شود.

ابتدا مشخص نبود بازيكنان و مربيان هوستن راكتس به چه چيز اعتراض دارند. وقتي داوران فيلم ثانيه‌هاي پاياني را بازبيني كردند، معلوم شد توپ پس از به صدا درآمدن بوق زمان از دستان دورانت جدا شده و دو امتياز نهايي به حساب آنها واريز نشده است. به اين ترتيب، شادي بازيكنان و تماشاگران گلدن استيت جاي خود را به بهت و حيرت داد و اين ستاره‌هاي هوستن بودند كه پيروزي مقابل قهرمان فصل گذشته را جشن گرفتند.

نيك يانگ در نخستين بازي خود براي گلدن استيت وريرز از روي نيمكت به زمين آمد و به لطف شش پرتاب سه‌امتيازي 23 امتياز به دست آورد. دورانت با 20 و كري با 22 امتياز ديگر ستاره‌هاي وريرز بودند كه 16 پرتاب موفق از پشت قوس سه‌امتيازي داشتند؛ آماري كه براي هوستن 15 از 41 پرتاب بود. هاردن با 27 امتياز و اريك گوردن با 24 امتيازي نقشي اساسي در برد دراماتيك راكتس مقابل وريرز ايفا كردند.

کد خبر 385610

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha