چهارشنبه ۶ تیر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: کمتر از ۲۰ روز پس از چهارمین و آخرین بازی فینال NBA و قهرمانی گلدن استیت وریرز، مراسم معرفی برترین‌های فصل عادی لیگ ملی بسکتبال آمریکا برگزار و فوق‌ستاره هیوستن راکتس ارزشمندترین بازیکن شد.

جیمز هاردن

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از espn، جيمز هاردن ملقب به آقاي ريش كه در فينال كنفرانس غرب مغلوب جنگجويان گلدن‌استيت شده و از رسيدن به فينال بازمانده بود، براي رسيدن به عنوان ارزشمندترين بازيكن فصل رقيبي قدرتمند چون لبران جيمز را پشت سر گذاشت؛ فوق‌ستاره كليولند كاواليرز بايد تا دو روز ديگر تصميم خود را براي ماندن در تيم فعلي يا رفتن به تيمي ديگر بگيرد. آنتوني ديويس از نيواورلينز پليكانز ديگر نامزد دريافت اين عنوان بود.

در پنج فصل اخير به ترتيب كوين دورانت از اوكلاهماسيتي تاندرز، استفن كري (دو بار پياپي) از گلدن استيت، راسل وستبروك از اوكلاهماسيتي و هاردن از هيوستن عنوان ارزشمندترين بازيكن فصل را به دست آورده‌اند. نكته جالب اينكه دورانت، وستبروك و هاردن زماني در اوكلاهماسيتي همبازي بودند و حالا هر كدام يك‌مرتبه MVP شده‌اند؛ عنواني كه در ميان بازيكنان فعلي NBA لبران جيمز با چهار بار بردن آن (دو بار در كليولند و دو بار در ميامي هيت) ركورددار است.

هاردن كه سال گذشته رقابت براي كسب عنوان MVP را به وستبروك باخته بود، سومين بازيكن هيوستن پس از موزز مالون و حكيم اولاجوون است كه به اين افتخار مي‌رسد. او همراه مادرش براي گرفتن جايزه خود روي صحنه رفت و از آنجا كه متني آماده نكرده بود، گفت: «مادرم هميشه پشتيبان من بوده است؛ در روزهاي خوب و روزهاي بد.» هاردن شش سال پيش بهترين مرد ششم سال (بهترين بازيكن ذخيره) شده بود.

جايزه بهترين مربي سال به دوين كيسي رسيد كه تورنتو رپتورز را در كنفرانس شرق به بهترين ركورد در فصل عادي رسانده بود اما پس از باختن به كليولند در پلي‌آف، از سمت خود بركنار شد. كيسي حالا سرمربي آتلانتا هاوكس است. لو ويليامز، ستاره لس‌آنجلس كليپرز در حالي بهترين بازيكن ششم يا همان بهترين ذخيره شد كه چهار سال پيش هم همين عنوان را به دست آورده بود. اريك گوردن از هيوستن نتوانست براي دومين سال پياپي به اين جايزه برسد.

رودي گوبرت فرانسوي كه فصلي درخشان با يوتا جز داشت، بهترين بازيكن دفاعي سال لقب گرفت و ويكتور اولاديپو از اينديانا پيسرز جايزه بيشترين پيشرفت را به دست آورد. در بخش بهترين بازيكن تازه‌كار جايزه را بن سيمونز در رقابتي نزديك از آن خود كرد. داناوان ميچل از يوتا و جيسن تيتم از بوستن سلتيكس ديگر نامزدهاي كسب اين عنوان بودند كه در نهايت سيمونز (پيك اول ياركشي سال 2016) آن را به دست آورد.

کد خبر 409157

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار توپ و تور

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha