مدیر پذیرش فرابورس از عرضه اولیه سهام ۳شرکت جدید در بخش ریلی، نساجی و لیزینگ خبر داد. به گزارش همشهری، همگام با رشد شاخص بورس موج عرضه‌های اولیه نیز برای تزریق خون جدید داخل رگ‌های بورس از مهر‌ماه آغاز می‌شود.

بورس

در نخستين گام قرار است بورس تهران سهام 9شركت را در نيمه دوم سال عرضه كندكه از اين تعداد احتمالا 3شركت در مهر‌ماه عرضه خواهد شد.بورس تهران در تلاش است تا شركت‌هاي فعال در بخش بازرگاني، چاپ و نشر، هتل‌ها، بيمارستان‌ها، توريسم، آژانس‌هاي گردشگري، صنعت حمل‌ونقل هوايي و ICT را در بازارسهام پذيرش كند. اين جريان مختص بورس نيست و فرابورس نيز قرار است با عرضه‌هاي جديد بازار مبادلات سهام را متنوع‌تر كند.

به‌دنبال همين سياست ديروز هم نماد يكي از زيرمجموعه‌هاي شركت كرمان خودرو در فرابورس باز و آماده انجام معامله شد. از ديروز نماد كرمان خودرو در بازار عادي فرابورس ايران بازگشايي شده است. در همين رابطه مهدي علم الهدي، مدير پذيرش فرابورس ايران گفت:يكي از هلدينگ‌هاي متعلق به كرمان خودرو از روز گذشته با روش بازگشايي نماد معاملاتش را در بورس آغاز كرد.

او همچنين از عرضه سهام 3شركت جديد در مهر‌ماه خبر داد و گفت: 3شركت در حوزه‌هاي ريلي، نساجي و ليزينگ مهر‌ماه امسال در فرابورس عرضه خواهند شد و اين فرايند در ادامه سال هم تداوم خواهد يافت. او درباره پذيرش بيمارستان‌ها در بورس گفت: فرابورس ايران از سال1389 تاكنون پيگير عرضه سهام بيمارستان‌ها در بورس بوده و در اين زمينه جلسات مختلفي حتي با وزارت بهداشت و دست‌كم سهامداران 10بيمارستان انجام شده اما بنا به دلايل خاصي پرونده پذيرش سهام بيمارستان‌ها در فرابورس هنوز به نتيجه نرسيده است. او توضيح داد: سهام بيمارستان‌ها عموما در اختيار پزشكان است و ساختار سرمايه‌اي آنها به گروه‌هاي خاص تقسيم‌بندي شده و به همين دليل پزشكان حاضر به عرضه سهامشان در بورس نيستند.

او با تأكيد بر اينكه جامعه پزشكي علاقه‌اي به عرضه سهام بيمارستان‌ها در بورس ندارد، گفت: عرضه سهام بيمارستان‌ها به‌دليل تركيب سهامداري پيچيدگي‌هاي زيادي دارد، ضمن اينكه بيمارستان‌ها هم مانند تيم‌هاي فوتبال نه فقط علاقه‌اي به عرضه ندارند بلكه اساسا تصوري از عرضه سهام بيمارستان‌ها در بورس ندارند.

مدير پذيرش فرابورس ايران تأكيد كرد: با اين حال فرابورس ايران آماده پذيرش سهام بيمارستان‌هاست و در اين زمينه آمادگي لازم را براي پذيرش اين شركت‌ها دارد. او همچنين تأكيد كرد: صنايع ديگري مانند شركت‌هاي فعال در بخش بازرگاني و همينطور حمل‌ونقل در دستور كار پذيرش در فرابورس قرار دارند.

کد خبر 383439

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha