سه‌شنبه ۱۳ آذر ۱۳۸۶ - ۱۸:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: شهرام ناظری که سال گذشته در قونیه برنامه‌ای را برمزار مولانا اجرا کرده بود، امسال هم در تالار چهار هزارنفری سلجوق شهر قونیه و بر مزار مولانا می‌خواند.

به گزارش همشهری آنلاین، ناظری که دو هفته قبل به خانه موسیقی آمده بود و از سوی این نهاد لوح تقدیری را به خاطر دریافت جایزه شوالیه هنر دریافت کرده بود [خانه موسیقی از شهرام ناظری تجلیل کرد] موافقت کرد که در برنامه‌ای که با همکاری خانه موسیقی برای هشتصدمین سال تولد مولانا در مزار این شاعر و حکیم نامدار ایرانی تبار، برگزار می‌شود، شرکت کرده  و به اجرای برنامه بپردازد.

به گزارش همشهری آ‌نلاین همراه با شهرام ناظری گروهی از اهالی فرهنگ و ادب ایران نیز عازم قونیه خواهند شد.

همین گزارش حاکیست که شهرام ناظری قرار است روز 25 آذر در شهر قونیه و در تالار 4 هزار نفری ایت شهر به اجرای قطعاتی از آوازها و تصانیفی که بر اساس اشعار مولانا جلال الدین بلخی ساخته شده است ، بپردازد.

شهرام ناظری سال گذشته نیزبه دعوت دولت ترکیه به قونیه دعوت شد [اجرای قونیه در گفت و گوی شهرام ناظری با همشهری آنلاین] و درمیان  16 گروه موسیقی که در این مراسم اجرای برنامه داشتند مقام نخست را به دست آورد.

 در برپایی این برنامه دفتر موسیقی معانت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و موسسه گسترش اندیشه و عرفان مولانا همکاری خواهند داشت.

کد خبر 38314

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز