همشهری آنلاین: شهرام ناظری خواننده شهیر موسیقی آوازی به همراه گروه فردوسی از نهم تا دوازدهم اسفند به مدت چهارشب روایت آوازی خود از داستان ضحاک در شاهنامه را در کنار برخی قطعات خاطره انگیز برای مشتاقان موسیقی و صدای خود اجرا خواهد کرد.

به گزارش مهر فرید الهامی آهنگساز در توضیح جزییات برگزاری تازه‌ترین کنسرت گروه موسیقی فردوسی با آواز شهرام ناظری گفت: کنسرت این گروه موسیقی در دو بخش برگزار می‌شود؛ بخش نخست این کنسرت به اجرای شاهنامه فردوسی در مقام‌های موسیقی باستانی تنبور اختصاص دارد.

more

 ناظری مرد شکستن بانگ های سخت؛ نگاهی به شاهنامه خوانی و روایت شوالیه آواز ایران از داستان ضحاک

وی در ادامه افزود: بخش اول این کنسرت با قطعه "نیایش" آغاز و پس از آن دوران پادشاهی ضحاک مطرح می‌شود و در ادامه به تولد فریدون به عنوان کاراکتری که برمی‌خیزد و ریشه ظلم را برمی‌کند و پس از آن قیام کاوه آهنگر مطرح می‌شود و در نهایت با نابودی ضحاک این بخش به پایان می‌رسد.

الهامی در ادامه با اشاره به بخش دوم این کنسرت گفت: "جنون عشق" نخستین قطعه از بخش دوم این کنسرت است و در ادامه قطعه "دوش چه خورده‌ای" از آثار آهنگسازی شده توسط شهرام ناظری، سوز و گداز، من چه دانم، قفل زندان، مرا گویی، شیدا شدم، راست بگو نهان مکن و حلاج (شعری از شفیعی کدکنی) و همچنین برخی دیگر از قطعات خاطره‌انگیزی که مخاطب با آنها خاطره دارد، اجرا خواهد شد.

این آهنگساز موسیقی ایران در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به اعضای این گروه موسیقی در بخش تنبورنوازی گفت: مهراب اسرافیلی، فرنود الهامی، آرمان دکه‌ای و خود من به عنوان نوازندگان تنبور هستیم که در بخش نخست از این اجرا مقام‌های تنبور را اجرا خواهیم کرد.

الهامی در پایان افزوذ: یونس پاک‌نژاد نوازنده کمانچه، صابر نظرگاهی نوازنده دیوان، سعید نائب‌محمدی نوازنده عود، شهریار نظری دف، فرهاد صفری نوازنده سازهای کوبه‌ای ابداعی از دیگر نوازندگان گروه موسیقی فردوسی هستند که در این اجرا شهرام ناظری را همراهی می کنند.

تازه‌ترین کنسرت ناظری  از تاریخ 9 تا 12 اسفندماه در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

کد خبر 203404
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز