شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۰
۰ نفر

جوان کبوترباز که در اقدامی هولناک پسربچه ۱۱ساله‌ای به نام ابوالفضل را به قتل رسانده بود برای بررسی سلامت روانی‌اش به پزشکی قانونی معرفی شد. در همین حال پدر و مادر ابوالفضل با مراجعه به دادسرای جنایی تهران برای قاتل پسرشان درخواست قصاص در ملأعام کردند.

حوادث تلخ

متهم 22ساله كه علي نام دارد 17شهريور‌ماه و پس از آنكه به بهانه نشان دادن كبوترهايش، پسربچه 11ساله را به پشت‌بام خانه‌شان در جنوب تهران كشاند، او را با بيش از 50ضربه چاقو به قتل رساند. او سپس از برادرش براي انتقال جسد كمك خواست و آنها جسد پسربچه را در بيابان‌هاي اتوبان تهران-قم رها كردند اما 5روز بعد رازشان فاش شد و هر دو دستگير شدند. به‌دنبال اين حادثه رسيدگي به پرونده جوان جنايتكار و برادرش زيرنظر قاضي دشتبان، بازپرس جنايي تهران آغاز شد و با دستور وي، علي(جوان جنايتكار) روز گذشته در اختيار پزشكي قانوني قرار گرفت تا سلامت رواني‌اش بررسي شود.

از سوي ديگر مادر ابوالفضل ديروز به دادسراي جنايي رفت و خواستار قصاص قاتل در ملأعام شد. وي به خبرنگار همشهري گفت: من و پدرابوالفضل 10سال پيش از هم جدا شديم و پسرم نزد پدرش بود. در اين مدت هرازگاهي پيش من مي‌آمد و حتي 2روز قبل از اينكه ناپديد شود، پيش من بود.

وي گفت: روزي كه شنيدم پسرم گم شده، اميد داشتم كه پيدا مي‌شود اما نشد. چشم‌انتظاري آن هم براي مادر خيلي سخت است. در مدتي كه پسرم گم شد در فضاي مجازي مانند تلگرام و اينستاگرام از مردم براي پيدا كردنش كمك خواستيم. در اين مدت‌ خيلي‌ها حتي هموطنانمان از خارج از كشور به ما زنگ زدند و با ما همدردي كردند.

حتي والدين كودكاني كه فرزندانشان گم شده بودند هم به ما زنگ مي‌زدند و دلداري‌مان مي‌دادند تا اينكه باخبر شدم پسرم به طرز هولناكي به قتل رسيده و جسدش پيدا شده است. من مي‌خواهم اين سؤال را از قاتلش بپرسم كه به چه جرمي پسر مظلوم مرا اين چنين به قتل رساند؟ ‌چطور دلش آمد بيش از 50ضربه چاقو به او بزند. حالا هم درخواستم اين است كه همانطور كه بچه مرا با بي‌رحمي به قتل رسانده به‌زودي در ملأعام به همين شكل قصاص شود.

پدر ابوالفضل نيز روز پنجشنبه به دادسراي جنايي تهران رفت و درخواستش را مطرح كرد. او هم خواستار قصاص در ملأعام براي قاتل پسرش شد. پدر ابوالفضل ديروز در گفت‌وگوي تلفني به همشهري گفت: من احتمال مي‌دهم كه علي(قاتل) با اين ترفند بچه‌هاي ديگري را هم ربوده و قرباني نقشه شوم خود كرده است. حتي يك‌بار در محل شنيديم كه قصد ربودن پسري را داشته كه برادر همان پسر به جلوي در خانه علي رفته و با هم درگير شده بودند.

به اين دليل اينها را مي‌گويم، چون روزي كه دستگير شد در تحقيقات ادعا كرد كه لباس پسرم نارنجي بوده و اشتباه گفته بود. آنجا بود كه احتمال دادم او به جز پسر من افراد ديگري را هم با همين ترفند ربوده و بعد رها كرده است اما آنها از ترس آبروريزي به كسي حرفي نزده و شكايتي مطرح نكرده‌اند. وي ادامه داد: علي مشكل روحي و رواني نداشت و به سربازي رفته بود.

اعتياد هم نداشت فقط گاهي مشروبات الكلي مصرف مي‌كرد. در محل شنيده بوديم هروقت مست بود با قمه به مردم حمله مي‌كرد. با اين حال وقتي دستگير شد باورم نمي‌شدكه او قاتل پسرم باشد. حتي به مأموران گفتم چرا علي دستگير شده است؟ او بچه محلمان بود. حتي برادرش كه در انتقال جسد به وي كمك كرده روزي كه شنيد پسرم گم شده با من همدردي كرد. وقتي برادرش را دستگير كردند به من زنگ زد و گفت شكتان را از روي علي برداريد او به هيچ عنوان قاتل نيست؛ درحالي‌كه خبر داشت كه چطور برادرش پسرم را به قتل رسانده و حتي در انتقال جسد به او كمك كرده بود. من از هر دوي آنها شكايت داريم و درخواستم اين است كه خيلي زود مجازات شوند.

کد خبر 382362

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha