همشهری آنلاین: یک مامور پلیس اسپانیایی در جریان درگیری با اعضای اتا در جنوب فرانسه کشته شد.

به نوشته ال موندو، یکی دیگر از نیرو‌های پلیس اسپانیا نیز بر اثر تبادل گلوله با اعضای اتا(گروه جدایی طلب باسک) در منطقه ساحلی کاپ برتون در جنوب شرقی فرانسه مجروح شد. این اولین تلفات ماموران پلیس اسپانیا در درگیری با اتا در جنوب فرانسه محسوب می‌شود.

رائول سنتنو پایون 24 ساله مامور کشته شده در این درگیری بود و فرناندو بلاسکس 23 ساله مامور مجروح بود که گفته می‌شود اکنون در حالت کما قرار دارد. هر دوی این ماموران متولد شهر مادرید بودند.

الفردو پرس روبالکابا وزیر کشور اسپانیا که در آلمان به سرمی‌برد و پس از وقوع حادثه به فرانسه رفت، درباره جزییات درگیری ماموران انتظامی اسپانیا با اعضای اتا گفت:این حادثه در کاپ برتون و در 25 کیلومتری شهر بایونا در نزدیک مرز اسپانیا با فرانسه به وقوع پیوست .

او افزود: ماموران اسپانیایی به همراه نیرو‌های ژاندارمری فرانسه با لباس شخصی و غیر مسلح در حال گشت زنی بودند که در یکی از قهوه خانه‌ای شهر به سه تن از اعضای اتا که آن‌ها را از پیش می‌شناختند، برخورد کردند.وزیر کشور اسپانیا در ادامه گفت: پس از مدتی بحث اعضای اتا متوجه شدند که این دو نفر از ماموران پلیس هستند و پس از خروج این دو نفر از قهوه خانه آن‌ها را مورد حمله قرار دادند.

گفته می‌شود بر اثر این حمله که توسط دوتن از اعضای اتا و به هنگام سوار شدن دو مامور اسپانیایی به خودروی دارای پلاک وزارت کشور فرانسه انجام گرفت. رائول سنتنو از ناحیه سر مورد اصابت گلوله قرار گرفت و در جا کشته شد.اما فرناندو بلاسکس بر اثر این تیراندازی مجروح و به بیمارستان انتقال یافت.

براساس گزارش‌های تایید نشده ، اعضای اتا سپس با خودروی فولکس واگن گریختند و در میانه راه جلوی یک خودروی پژو 307 را که زنی راننده آن بود گرفتند وسپس با این خودرو به مسیر خود ادامه دادند.گزارش شده که نیرو‌های پلیس فرانسه راننده خودروی پژوی 307 را درحالی که دستانش به درخت بسته شده بود، زنده پیدا کرده‌اند.

اکنون تحقیقات در کاپ برتون و از کارگران فهوه  خانه و سوپرمارکتی که در آن نزدیکی بود در جریان است.

در پی این حادثه همه احزاب سیاسی حاضر در پارلمان اسپانیا با صدور بیانیه‌ایی مشترک تحت عنوان برای آزادی، برای شکست اتا،  حمایت خود را از تلاش‌های دولت اسپانیا برای شکست گروه جدایی طلب اتا اعلام کردند.قرار است نمایندگان پارلمان اسپانیا برای بررسی قتل دو مامور پلیس این کشور  در فرانسه ، روز سه شنبه 4 دسامبر تشکیل جلسه دهند.

کد خبر 38095

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز