یکشنبه ۱۱ آذر ۱۳۸۶ - ۰۶:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: تحقیقات نشان می‌دهد که تلاش مایکروسافت برای جدایی کاربران از ویندوز XP، نتوانسته است از محبوبیت از این سیستم عامل کم کند.

به گزارش ایتنا برخی گروه‌ها که قبلا ادعای ناکارآمدی سرویس پک 1 ویستا را کرده بودند می‌گویند به‌روزرسانی بعدی XP باعث خواهد شد تا این ویندوز ده درصد سریع‌تر از زمان SP2 کار کند.

یک گروه برنامه‌نویس که وظیفه تست SP3 را برعهده دارند اعلام کردند این سرویس‌پک موجب می‌گردد تا نرم‌افزارهای بسته آفیس مایکروسافت ده درصد سریع‌تر از زمانی اجرا شوند که SP2 بر روی دستگاه نصب بود.

Devil Mountain Software که پیش از این ادعا کرده بود Vista SP1 به هیچوجه سریع‌تر از نسخه اصلی ویستا نیست، برخی از همان آزمون‌ها را بر روی Windows XP SP3 امتحان کرده و به این نتایج دست یافته است.

با این که مایکروسافت به خاطر تعطیلات آخر هفته امکان پاسخگویی را نداشت، اما زمانی که این گروه برای اولین بار از سرویس پک 1 ویستا انتقاد کردند در واکنشی اعلام کرد: «ما از شور و اشتیاقی که برای ارزیابی Vista SP1 وجود دارد کمال تشکر و قدردانی را داریم هر چند این سرویس پک همچنان در فاز توسعه و اصلاح قرار دارد و تا زمان عرضه نهائی چند بار تغییر خواهد شد.»

مایکروسافت در تلاش است تا کاربران را از ویندوز XP شش ساله‌اش جدا کند و آنان را وادار نماید تا به ویندوز ویستا کوچ کنند.

برای مثال در خلال سال 2007 این شرکت چندین امتیاز به XP اعطا کرد. این امتیازات شامل افزایش پنج ساله مدت پشتیبانی از نسخه خانگی و همچنین ادامه فروش نسخه‌های OEM تا ژوئن 2008 می‌باشد.

مایکروسافت زمانی تصمیم به اعطای این امتیازات گرفت که متوجه شد کاربران مایل به ادامه استفاده از این سیستم‌عامل هستند.

کد خبر 38091

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز