چهارشنبه ۲۰ تیر ۱۳۸۶ - ۲۰:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین- محمد رسولی: مایکروسافت چهارشنبه 6 پچ (بسته نرم‌افزاری) بر روی سایت خود قرار داد.

از این 6 پچ جدید، 3 پچ از نوع بحرانی یا Critical بوده که می‌بایست به طور حتم نصب شود تا کامپیوتر کاربران را از خطرات احتمالی، در امان نگهدارد.  این 3 پچ به هکرها اجازه می‌دهد که بدون مجوز ، کامپیوتر کاربران را از راه دور در اختیار بگیرند.

اولین آنها مربوط به نرم‌افزار صفحه گسترده مایکروسافت یعنی Excel  است که در هنگام باز بودن این نرم‌افزار، هکرها می‌توانند از آسیب‌پذیری آن استفاده کرده و  کنترل کامپیوتر را به دست گیرند.

دومین پچ مخصوص حفره‌های امنیتی موجود در ساختار .NET  استفاده شده در سیستم‌عامل‌های این شرکت (XP ، ویستا، ویندوز 2000 و ویندوز سرور 2003) است که طبیعتا شامل حال بیشتر کاربران این شرکت خواهد گردید. سومین پچ هم مربوط به موجود در ویندوزهای سرور 2000 و 2003 است که نصب آنها نیز الزامی ذکر شده است. این شرکت همچنین 3 پچ با اهمیت کمتر نیز بر روی سایت خود قرار داده که مربوط به رفع اشکال نرم‌افزارهای‌ فایروال ویندوز ویستا Publisher 2007 و ویندوز XP حرفه‌ای (Professional) است.
پچ‌های ارائه شده بر روی سایت شرکت‌های نرم‌افزاری، به منظور رفع اشکال‌های موجود و یا جدید می‌باشد که در هنگام مشاهده و یا گزارش بروز اشکال توسط کاربران، شرکت سازنده نرم‌افزار با ارائه آن، مشکلات موجود را برطرف می‌کند. این پچ‌ها از درجه اهمیت‌های مختلفی برخوردار هستند که با توجه به آن کاربر می‌تواند در مورد ضرور بودن نصب آن تصمیم‌گیری کند. پچ‌های بحرانی یا Critical ، پچ‌هایی هستند که می‌بایست به طور حتم و در اسرع وقت نصب گردد تا از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کند.برای مشاهده پچ‌های شرکت مایکروسافت، کاربران می‌توانند به آدرس www.microsoft.com/security  مراجعه و پچ‌ها را دریافت کنند. 

Rasouli@Hamshahri.org

کد خبر 26336

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز