قدیم‌ها مردم به شکل ساده‌تری آب‌بازی می‌کردند و حالا این‌جا بوستانی پیشرفته داریم برای آب‌بازی. این بوستان در امتداد پل طبیعت قرار دارد و در معماری آن از سازه‌های متفاوت و مدرنی استفاده شده است.

دوچرخه شماره ۸۸۹

اگر از بزرگ‌راه حقاني يا خيابان ديدار جنوبي وارد پارک شويد، همان ابتدا چهار برج آتش را مي‌بينيد که هرشب هم‌زمان با تاريک‌شدن هوا برج‌هاي آتش روشن مي‌شوند و هريک از آن‌ها شعله‌هاي پرحرارت، آتش را در فاصله‌هاي زماني مشخص تا ارتفاع يک تا هشت متر به آسمان شب پرتاب مي‌کنند و در همان نزديکي که آتش‌ها به آسمان مي‌روند فواره‌ها آب را در محيطي دايره‌وار از 240 نقطه‌ي گوناگون تا ارتفاع 10 متر به شکلي آهنگين به هوا پرتاب مي‌کنند. آب از شيارهايي به زير زمين برمي‌گردد تا آب کم‌تري هدر برود. اين ستون‌هاي آب طوري تعبيه شده‌اند که مي‌توانيد به‌راحتي از ميان آن‌ها عبور کنيد و به مسيرتان ادامه دهيد.

برج فانوس دريايي پارک، استوانه‌اي سفيد است با 12 متر ارتفاع که مي‌توان از راه‌پله‌هاي مارپيچ آن بالا رفت و منظره‌هاي پارک را تماشا کرد. آن‌طرف‌ترچادري 700 متري بخشي از آمفي‌تئا‌تر اين بوستان را تشکيل مي‌دهد. اين محوطه‌ي باز براي برگزاري انواع مراسم آئيني و مذهبي، جشن‌ها و تئاترهاي خياباني و مانند آن‌ها پيش‌بيني شده است.

در پارک آب و آتش، مي‌توانيد درشکه‌سواري کنيد و نزديک ايستگاه درشکه، براي علاقه‌مندان آموزش اسب‌سواري فضايي تدارک ديده شده است.

يکي از بخش‌هاي ديدني بوستان آب و آتش، پنج پرده‌اي است که در قالب يک اثر برجسته‌ي هنري، زندگي حضرت ابراهيم(ع) را روايت مي‌کند. اين ديواره‌هاي عظيم فولادي که در حاشيه‌ي شرقي بوستان نصب شده‌اند پنج فصل«بت‌شکني»، «گلستان‌شدن آتش»، «نزول فرشته‌هاي وحي»، «قرباني‌شدن حضرت اسماعيل(ع)» و «حج» را روايت مي‌کنند. هم‌چنين مجسمه‌ي فولادي حضرت ابراهيم(ع) روي ديوار و با وزن 35 تن ساخته شده است.

خط شماره‌ي يک مترو، شما را به پارک مي‌رساند. مي‌توانيد در ايستگاه متروي شهيد حقاني از قطار پياده شويد و با تاکسي‌هايي که از ميدان ونک به سمت حقاني شرق حرکت مي‌کنند به در اصلي پارك برسيد؛ هر چند از ايستگاه مترو تا در ورودي پارک فقط 10 دقيقه‌پياده‌روي است.

البته با وسيله‌ي‌ نقليه‌‌ي شخصي هم مي‌توانيد به اين بوستان بياييد و در مسير غرب به شرق بزرگ‌راه شهيد حقاني، بعد از چهارراه جهان‌کودک و يا کوچه‌هاي فرعي ضلع شرقي بلوار نلسون ماندلا وارد خيابان ديدار شويد.

 


عكس‌ها: محمود اعتمادي

کد خبر 380108

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha