چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: مسعود کرباسیان متولد ۱۳۳۵ در اصفهان است. وی دارای مدرک دکترا در رشته مدیریت و برنامه‌ریزی است و معاون وزیر اقتصاد علی طیب‌نیا و ریاست گمرک کل کشور در دولت یازدهم را بر عهده دارد.

Karbasian

مسعود كرباسيان سابقه اجرایی بسیار طولانی دارد. وی یک مدیر تکنوکرات بوده که سال‌های سال در حوزه‌های مختلف بدور از التهابات سیاسی مدیریت کرده است. او معاون وزیر صنعت، معاون وزیر نفت، معاون وزیر بازرگانی و معاون وزیر اقتصاد بوده است و نيز مسئول كميته بررسي عضويت ايران در سازمان جهاني تجارت است. به این ترتیب می‌توان گفت او شناخت دقیقی از حوزه‌های مختلف در اقتصاد کشور دارد.

آخرین سمت کرباسیان، معاونت علی طیب‌نیا وزير اقتصاد دولت يازدهم و ریاست گمرک کل کشور بود که توانست تحولی مهم در گمرک را رقم بزند. از او به عنوان مدیری قاطع با توانمندی‌های اجرایی بالا یاد می‌شود. مدیری که وظیفه اصلی‌اش هماهنگ کردن ابعاد مختلف، متنوع و بعضا متضاد در وزارت اقتصاد خواهد بود.

از وي بیش از ۱۲جلد کتاب به چاپ رسيده که مشهورترین آنها دو مجموعه کتاب در خصوص جهانی شدن است که کرباسیان از استیگلیتز و بهاگواتی از مشهورترین اقتصاددانان این حوزه در جهان ترجمه کرده است.

  • سوابق کاری

مسئولیت‌های اصلی مسعود كرباسيان: - مشاور عالی شهردار تهران، مدیر عامل و نایب رئیس هیات مدیره سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی تهران از سال ۱۳۸۸ تا ۸۹ - معاون خدمات شهری شهرداری تهران از سال ۸۴ تا سال ۸۸ - رئیس کل گمرک وزارت اموراقتصادی و دارائی از سال ۸۰ تا سال ۸۴ - معاون بازرگانی داخلی وزارت بازرگانی از سال ۷۷ تا سال ۸۰ - معاون بازرگانی وزارت نفت از سال ۷۶ تا سال ۷۷ - معاون بازرگانی خارجی وزارت بازرگانی از سال ۷۱ تا سال ۷۶ - معاون طرح و برنامه وزارت بازرگانی از سال ۶۸ تا سال ۷۱ - معاون اقتصادی و بازرگانی وزارت صنایع سنگین از سال ۶۱ تا سال ۶۸

  • عضویت در شوراها و مجامع

وي ریاست و عضویت در بیش از ۲۶ شورا را بر عهده داشت كه عبارتند از: مجمع، ستاد و کمیته گوناگون از جمله: شورای پول و اعتبار (از سال ۶۳ تا سال ۷۱)، شورای عالی بانکها (از سال ۶۳ تا سال ۷۲)، ستاد بسیج اقتصادی کشور، ستاد فرعی اقتصادی دولت، مسئول کمیته بررسی عضویت در WTO، عضو ستاد تنظیم بازار داخلی و ...

  • سایر فعالیت‌های علمی، فرهنگی و اجتماعی 

مسعود كرباسيان سابقه تدريس در دانشکده علوم اقتصادی، دانشکده مدیریت ـ دانشگاه علامه طباطبائی،  رشته MBA  دانشگاه صنعتی امیرکبیر را در كارنامه علمي، فرهنگي و آموزشي خود دارد.

نام وی در لیست پیشنهادی حسن روحانی که در تاریخ هفدهم مردادماه ۱۳۹۶ برای کابینه دولت دوازدهم منتشر شد، به عنوان وزیر امور اقتصادی و دارایی مشخص و توسط حسن روحانی به مجلس شوراي اسلامي معرفی شد.

مسعود كرباسيان که پیش از این رئيس كل گمرك ايران بود در مرداد سال 1396 به عنوان گزینه دولت دوازدهم برای تصدی وزارتخانه امور اقتصادي و دارايي به مجلس شورای اسلامی معرفی شد و توانست با كسب ۲۴۰ رای از مجموع ۲۸۸ رای ماخذوه، رای اعتماد مجلس را برای تصدی وزارت امور اقتصادي و دارايي کسب كرده و به عنوان وزیر امور اقتصادي و دارايي مشغول به فعالیت شود.

اما کرباسیان در جلسه استیضاح 4 شهریور 97 نتوانست رای اعتماد مجلس را کسب کند. 

کد خبر 379437

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha