سه‌شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۸
۰ نفر

بهاره جلالوند: هدیه‌خریدن، کار چندان راحتی نیست و به سلیقه و روحیات فردی که می‌خواهید برایش هدیه بخرید بستگی دارد و وقتی هم که پای یک دختر در میان باشد، هر چند نسبت به خرید هدیه برای پسران تنوع بیشتری دارید، اما این کار دشواری‌های خودش را دارد.

هدیه

براي هديه روز دختر، خريد وسايل مورد نياز او نخستين گزينه است اما هميشه راه‌هاي خلاقانه‌تري براي اين انتخاب وجود دارد. اينجا چند پيشنهاد برايتان داريم. البته هديه‌هاي پيشنهادي، براي دختران 15سال به بالا مناسب هستند و براي دختران با سن پايين‌تر، چندان هيجان‌انگيز به‌حساب نمي‌آيند.

  • عطر

اگر خيلي درباره رايحه عطر مورد علاقه دخترتان اطلاعاتي نداريد، شيشه يكي از عطرهايي را كه دوست دارد برداريد و به فروشگاه برويد و از فروشنده بخواهيد عطري را كه رايحه آن به عطر دخترتان نزديك است، به شما بدهد. خريد عطر، فوت و فن‌هاي خاص خودش را دارد و بايد براي خريد عطر، به برخي نكات دقت كنيد. غلظت و ماندگاري بوي عطر مسئله بسيار مهمي محسوب مي‌شود و تشخيص اين مسئله توسط افراد عادي كار چندان راحتي نيست و به همين دليل عطر را بايد از فروشگاه‌هاي معتبر خريد. از آنجا كه بيشتر عطرهاي موجود در بازار، وارداتي هستند، بايد حتما برچسب اصالت كالا داشته باشند و از طريق سامانه‌هاي مختلفي كه براي اين منظور طراحي شده، بررسي شوند. به‌طور كلي يك عطر خوب، حدود 5تا 7ساعت ماندگاري دارد و بوي مطبوع آن باقي مي‌ماند. ميزان ماندگاري عطر را بايد از فروشنده بپرسيد. يكي از نكاتي كه به آن بايد توجه كنيد، درنظر گرفتن عطر، متناسب با فصل آن است و از آنجا كه روز دختر، امسال در تابستان قرار دارد، بايد سراغ عطرهاي تابستاني برويد. تشخيص عطر تقلبي از عطر اصل، كار چندان راحتي نيست ولي با اين حال دانستن برخي نكات، مي‌تواند به شما در تشخيص عطر اصل از تقلبي، كمك كند. حروف روي شيشه عطرهاي تقلبي معمولا برجسته نيستند و در شيشه آنها معمولا بي‌كيفيت است. شيشه‌هاي عطرهاي تقلبي، به‌طور كلي از كيفيت و شفافيت كمتري برخوردار هستند. اگر عطري كه مي‌خواهيد بخريد، بوي الكل در آن غالب است، از خريد آن بپرهيزيد چون اين عطر به‌احتمال زياد تقلبي محسوب مي‌شود.
عطر: از 50هزار تومان به بالا (با توجه به برند و حجم عطر متغير است)

  • جاشمعي

شايد كمتر دختري وجود داشته باشد كه روشن‌كردن شمع و داشتن جاشمعي‌هاي رنگارنگ برايش جذاب نباشد. روشن كردن شمع براي دخترها يك حس رمانتيك و دوست‌داشتني را براي آنها به همراه دارد. پس اگر مي‌دانيد روحيات دخترتان لطيف است، خريد جاشمعي‌هاي خاص به شما پيشنهاد مي‌شود. جاشمعي‌هاي زيادي در بازار وجود دارند كه به‌راحتي مي‌توانيد از بين آنها، يكي را انتخاب كنيد. براي خريد جاشمعي بايد به دكوراسيون اتاق دخترتان توجه داشته باشيد و يكي ديگر از نكاتي كه نبايد از نظرتان دور بماند، محل قرارگيري جاشمعي است. جاشمعي‌هاي جمع‌و‌جور، براي آن دسته از دختراني كاربرد دارد كه اتاق‌شان بسيار شلوغ است، به هيچ عنوان سراغ جاشمعي‌هاي بزرگ در شرايطي كه دخترتان وسايل زيادي دارد، نرويد چون خريد چنين هديه‌اي نه‌تنها او را خوشحال نمي‌كند، بلكه به يك دردسر برايش تبديل خواهد شد. جاشمعي‌هاي سراميكي با رنگ‌ها و طرح‌هاي شاد، براي دختران جوان و كم‌سن‌و سال، مناسب‌‌تر هستند. جاشمعي‌هاي چوبي موجود در بازار هم گزينه بسيار خوبي به‌حساب مي‌آيند فقط اگر دخترتان عادت ندارد خودش وسايل اتاقش را گردگيري كند، سراغ اين دسته از جاشمعي‌ها نرويد در غيراينصورت، زحمت گردگيري آن بر دوش مادر خانه مي‌افتد. برخي جاشمعي‌ها، از سنگ نمك درست مي‌شوند اين دسته از جاشمعي‌ها هم به‌دليل خاص بودن، جذابيت زيادي براي دختران دارند. جاشمعي‌هاي سنگي هم با وجود سنگين بودن، زيبايي خاصي را مي‌توانند براي اتاق دخترتان ايجاد كنند.
جاشمعي: از 20هزار تومان به بالا (قيمت با توجه به طرح و جنس متغير است)

  • كيف و شال

روز به روز بر تنوع صنايع‌دستي موجود در بازار اضافه مي‌شود. يكي از هديه‌هايي كه براي دخترتان مي‌تواند بسيار جذاب باشد، كيف‌ها و شال‌هايي است كه طرح و رنگي هماهنگ (ست) داشته باشند. تنوع طرح و رنگ اين محصولات به‌قدري زياد است كه مي‌توانيد يكي از آنها را متناسب با سليقه دخترتان بخريد. اين كيف و شال‌ها فقط كمي گران هستند چون بيشترشان با دست دوخته مي‌شوند پس در زمان خريد، با ديدن قيمت‌شان متعجب نشويد. از آنجا كه برخي از شال‌ها و كيف‌ها، رنگ‌هاي بسيار روشن و شادي دارند، از فروشنده بخواهيد كه در رابطه با ثابت ماندن رنگ آنها به شما اطمينان خاطر بدهد در غيراينصورت ممكن است برخي از اين شال‌ها و كيف‌ها بعد از شست‌و‌شو، زيبايي خود را از دست بدهند. بسياري از كيف‌هاي هماهنگ با شال، از جنس مخمل يا پارچه هستند پس در زمان خريد، اين كيف‌ها را به دقت بررسي كنيد تا روي آنها لكه يا مشكل ديگري وجود نداشته باشد. برخي از اين كيف‌ها جيب داخلي ندارند و نداشتن جيب در داخل كيف، براي بسياري از دخترها به‌ويژه آنها كه عادت دارند وسايل زيادي را با خود به اين طرف و آن طرف ببرند، حسابي دردسرساز مي‌شود، پس در زمان خريد، حتما نگاهي هم به داخل كيف بيندازيد.
كيف و شال: حدود 100هزار تومان

  • كيف پول

دخترها هيچ وقت از هديه گرفتن كيف پول خسته نمي‌شوند و هميشه كيف پول برايشان يك هديه جذاب و كاربردي به‌حساب مي‌آيد حتي اگر تعداد زيادي كيف‌پول داشته باشند، باز هم از داشتن چنين هديه‌اي لذت مي‌برند. جنس كيف پولي كه مي‌خواهيد انتخاب كنيد، كاملا به روحيات دخترتان بستگي دارد ولي اگر دخترتان بالاي 30سال سن دارد، بهتر است سراغ كيف پول‌هاي چرمي برويد و براي زير اين سن، كيف پول‌هاي پارچه‌اي گل‌دار و رنگي گزينه خوبي به‌حساب مي‌آيد. براي خريد كيف پول به‌عنوان هديه، بهتر است كمي از كارهاي تكراري فاصله بگيريد و كيف‌هاي دست‌دوز را انتخاب كنيد. فروشگاه‌هاي صنايع‌دستي، اين كيف‌ پول‌هاي رنگي و جذاب را كه دست‌دوز هستند، مي‌فروشند. با خريد اين كيف پول‌ها، هم يك هديه جذاب به دخترتان داده‌ايد و هم از توليد ملي حمايت كرده‌ايد. اگر دخترتان عادت ندارد پول خود را تا بزند، سراغ كيف پو ل‌هاي كوچك كه براي بسته‌شدن چندين تا مي‌خورند، نرويد چون مطمئن باشيد هر چقدر هم كه كيف پول‌تان زيبا باشد، از آن استفاده نخواهد كرد. اگر قصد خريد كيف پول پارچه‌اي گل‌دار را داريد، به جنس پارچه و دوخت آن توجه كنيد كه قابل شست‌وشو باشد چون كيف پول‌هاي پارچه‌اي بعد از مدتي چرك مي‌شوند و حتما بايد شسته شوند.
كيف پول پارچه‌اي گلدار:حدود 30هزار تومان چادر نماز

  • چادرنماز

چادرنمازهاي گل‌دار با رنگ‌هاي شاد، مي‌توانند بهترين گزينه براي دختران جوان به‌حساب بيايند. خريدن پارچه و دوختن آن، گزينه بهتري محسوب مي‌شود چون تنوع طرح و رنگ چادرنمازهاي آماده‌اي كه در بازار وجود دارند، چندان زياد نيست. توجه به جنس پارچه چادر نماز، مسئله بسيار مهمي محسوب مي‌شود و جنس چادر نماز حتما بايد از نخ باشد، علاوه بر اين ،سبك‌بودن و ثابت‌ماندن رنگ پارچه نيز مسئله بسيار مهمي است كه نبايد آن را ناديده گرفت. پارچه‌هايي كه لطيف هستند، بهترين گزينه براي چادرنماز به‌حساب مي‌آيند و احتمال اينكه ظاهر خود را بعد از شستن از دست بدهند، بسيار كم است. اگر مي‌خواهيد چادر را به‌صورت آماده بخريد يا پارچه آن را تهيه كنيد، حتما به قد دخترتان توجه داشته باشيد تا چادر، زيادي كوتاه يا بلند نباشد. اگر مي‌خواهيد حسابي هديه‌تان باعث خوشحالي دخترتان شود، مي‌توانيد يك جانماز زيبا هم به هديه‌تان اضافه كنيد. جانمازهاي آماده معمولا تنوع چنداني ندارند به همين دليل مي‌توانيد يك پارچه كه طرح و رنگ آن به چادر نماز نزديك است، بخريد و با دوختن جانماز، يك هماهنگي خاص را بدين شكل به‌وجود بياوريد. اگر دخترتان به طرح‌هاي سنتي علاقـــه دارد، مي‌توانيد سراغ جانمازهــاي ترمه برويد و با خريد چنين جانمازي، دردسر دوخت و دوز هم نداريد.
چادرنماز آماده: حدود 20هزار تومان

  • گلدان بونساي

اگر اتاق دخترتان نور كافي دارد و جاي خالي گل و گياه هم در آن احساس مي‌شود، حتما سراغ بونساي برويد. خريد گلدان بونساي به غيراز زيبايي، مي‌تواند مزيت‌هايي هم داشته باشد؛ براي مثال، حس مسئوليت‌پذيري را در دخترتان تقويت مي‌كند. پس اين هديه حتي براي دختران نوجوان هم مي‌تواند گزينه بسيار خوبي به‌حساب بيايد. نگهداري از يك گلدان بونساي كار چندان راحتي نيست ولي به يك چالش دوست‌داشتني براي دخترتان تبديل خواهد شد و مطمئن باشيد براي نگهداري از آن، حتما تعداد زيادي كتاب و مقاله علمي خواهد خواند تا درخت كوچك زيبايش خشك نشود. درختان و گياهان مختلفي به‌صورت بونساي در بازار به فروش مي‌رسند و هر چه سن آنها بيشتر باشد، قيمت‌شان هم بيشتر مي‌شود. اگر خانه‌تان نور كافي ندارد، سراغ بونساي نرويد چون قطعا خشك خواهد شد. هنگام خريد، بونسايي را انتخاب كنيد كه به رطوبت زيادي احتياج نداشته باشد در غيراينصورت نگهداري از آن سخت خواهد شد.
گلدان بونساي: حداقل 100هزارتومان

کد خبر 377279

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha