همشهری آنلاین: نماینده‌ مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی از مشارکت بنیاد برکت، وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در ۱۴ طرح صنعتی و اقتصادی استان مرکزی خبر داد و گفت: این بنیاد تاکنون برای حدود ۹ هزار نفر از مردم مناطق کم‌تر توسعه‌یافته‌ استان اشتغال‌زایی کرده است.

به گزارش روابط عمومي بنياد بركت، محمد حسيني درباره‌ی فعاليت‌ها و اقدامات بنياد بركت در استان مركزي، گفت: این بنیاد در زمينه‌ی اقتصادي و توسعه‌اي روستاها و مناطق محروم، اقدامات ملموس و فوق‌العاده‌ای انجام داده است و توانسته جایگاه خاصی در میان مردم مناطق محروم به دست آورد. بر همین اساس و به منظور اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، تاکنون در 14 طرح توانمندسازی اقتصادی و اشتغال‌زایی استان مرکزی با حجم کل سرمایه‌گذاری 2015 میلیارد ریال مشارکت داشته است. این بنیاد پس از ایجاد ثبات در تولید و با توجه به سیاست عدم تصدی‌گری و عدم ماندگاری از 6 طرح فوق خارج شده و سهام خود را به کارآفرینان محلی واگذار کرده و هم‌چنان در 8 طرح مشارکت دارد.

وي ساخت و بهره‌برداري از 3 مدرسه در روستاهای سلیم‌آباد، دستجان و شهر خونجین طي ماه‌هاي گذشته را مورد اشاره قرار داد و بيان داشت: در چند سال گذشته چندین طرح در زمینه‌ی ساخت مدرسه، كتاب‌خانه و اجرای طرح‌های زیربنایی و عمرانی در استان مرکزی با همت زحمت‌كشان بنياد بركت به بهره‌برداري رسيده است. از جمله پروژه‌های زیربنایی در دست اجرا در استان مرکزی توسط بنیاد برکت می‌توان به طرح آب‌رسانی اسماعیل‌آباد زرندیه با اعتبار 20 میلیارد ریال اشاره کرد.

این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بيان اين‌كه اقدامات و برنامه‌هاي محروميت‌زدايي بنياد بركت مسلماً می‌تواند نقش مهمی در توسعه‌ی متوازن سراسر کشور ایفا کند، تصريح كرد: بنياد بركت برای اجرای طرح‌های توانمندسازی اقتصادی، زیربنایی و عمرانی، مدرسه‌سازی، ساخت مراکز فرهنگی- مذهبی، ارایه‌ی خدمات بیمه و حمایتی در استان مرکزی، تلاش‌هاي فراواني انجام داده است و این اقدامات باید به شکل مناسب برای مردم بازگو شود.

نماينده‌ی مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی، با بيان اين‌كه ظرفيت‌ها، توانمندی‌ها و کارنامه‌ی بنیاد برکت در کشور درخشان است، گفت: لازم است مردم و مسئولان در جریان تمامی اقدامات اجتماعی و عام‌المنفعه‌ی این بنیاد در مناطق محروم سراسر کشور قرار گیرند.

حسینی افزود: به عنوان مثال در استان مرکزی، بنیاد برکت در حوزه‌‌ی تولید و کارآفرینی و راه‌اندازی طرح‌های اقتصادی در مناطق محروم و کم‌تر برخوردار خدمات ارزشمندي ارایه کرده است که ما تلاش می‌کنیم این اقدامات را برای مردم حوزه‌ی انتخابیه‌ی خودمان به خوبی بازگو کنیم.

کد خبر 376910

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha