پنجشنبه ۲ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۵:۰۱
۰ نفر

پارسا و دوستانش بعد از پایان سال تحصیلی یکی دوهفته به خودشان فرصت استراحت می‌دهند و بعد به کلاس‌های تابستانی می‌روند.

دوچرخه شماره ۸۸۴

«پارسا نفري» 14ساله است و امسال به كلاس نهم مي‌رود و بايد انتخاب رشته کند. او ترجيح مي‌دهد تابستان هم در کلاس‌هاي فوق‌برنامه‌ي مدرسه‌ي خودشان ثبت‌نام كند و آموزش‌هاي ديگر را هم در همان مدرسه دنبال کند.

آن‌جا هم دوست‌ها و معلم‌هايش هستند و هم در تابستان از آن آموزش جدي سال تحصيلي، ديگر خبري نيست و در عين آموزش بسيار هم به آن‌ها خوش مي‌گذرد.

حالا چند روزي است که او کمي ديرتر از روزهاي سال تحصيلي از خواب بيدار مي‌شود و کيف به دست 20 دقيقه پياده‌روي مي‌کند تا به مدرسه ‌برسد و از ساعت هشت صبح تا بعد از ساعت 12 ظهر در مدرسه به‌سر مي‌برد.

اين کلاس‌هاي تابستاني با كلاس‌هاي معمول مدرسه تفاوت ديگري هم دارند؛ در مدتي حدود يك‌ماه و نيم، هفته‌اي سه روز از يک‌شنبه تا سه‌شنبه تشكيل مي‌شوند.

پارسا براي ما از تنوع کلاس‌ها در مدرسه تعريف مي‌كند و مي‌گويد كه كلاس‌هاي سفالگري، الکترونيک، اوريگامي، نقاشي، زيست‌شناسي، شنا و البته اردوي تابستاني دارند.

 

  • کلاس زيست‌شناسي را خودت انتخاب کردي يا مجبور بودي در آن شركت كني؟

مجبور نبودم. من زيست‌شناسي را دوست دارم. ضمن اين‌كه در رشته‌ي انتخابي‌ام هم بعدها به دردم مي‌خورد.(او مي‌خواهد رشته‌ي علوم تجربي را انتخاب كند.)

 

  • خودت دوست داشتي تابستان هم به كلاس بروي؟

بله، من از کلاس‌هاي تابستاني لذت مي‌برم. چون تابستان حوصله‌ام خيلي سر مي‌رود. پدر و مادرم هم تشويقم کردند.

 

  • دوستانت هم در اين كلاس‌ها هستند؟

بله، در هيچ کلاسي تنها ثبت‌نام نکردم و با دوستانم هماهنگ بودم. البته بيش‌تر هم‌کلاسي‌هايم به کلاس‌هاي تابستاني مدرسه مي‌آيند.

 

  • کدام کلاس‌ها را بيش‌تر دوست داري؟

من هنر را ترجيح مي‌دهم، اما بيش‌تر هم‌کلاسي‌هايم ورزش را دوست دارند.

 

  • کلاس‌هاي تابستاني برايت خسته‌كننده‌ و دست و پا گير نيستند؟

نه، چون كلاً يک ماه و نيم اين كلاس‌ها تشكيل مي‌شوند و مي‌توانيم قبل يا بعد از اين دوره، به مسافرت برويم. ضمن اين‌که در طول دوره‌ي برگزاري كلاس‌ها هم مي‌شود به مسافرت و مهماني رفت، چون حضور در كلاس‌ها اجباري نيست و مي‌شود بعضي وقت‌ها غيبت کرد.

 

  • رشته‌اي هست که دوست داشته باشي آن را دنبال كني، اما نتواني؟

به پينگ‌پنگ علاقه دارم و دوست دارم در اين رشته به کلاس بروم، اما هنوز کلاس آموزشي پينگ‌پنگ نديده‌ام و باشگاه‌هاي کم‌تري اين رشته را دارند.

 


عكس: مديريت مدرسه‌ي پارسا

کد خبر 376781

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha