یکشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۶
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: هواپیمای حامل ولادیمیر پوتین، رئیس‌ جمهور روسیه که عازم نشست گروه ۲۰ در آلمان بود حدود ۵۰۰ کیلومتر (۳۰۰ مایل) راهش را دور کرد تا از پرواز در حریم هوایی لهستان عضو ناتو و کشورهای حوزه بالتیک خودداری کند.

یک ردگیر پرواز نشان می‌دهد، هواپیمای دولتی روسیه از مسکو به هامبورگ که حامل ولاديمير پوتين، رئيس‌جمهور روسيه بوده از مسیر مستقیم بر فراز بلاروس و لهستان منحرف شده است.

براساس گزارش وب‌سایت فلایت‌رادار۲۴، هواپیمای ریاست‌جمهوری روسیه (ایلوشین با کد ثبت آر.ای-۹۶۰۲۲) از روی دریای بالتیک عبور کرده، از حریم هوایی کشورهای بی‌طرف فنلاند و سوئد گذشته و وارد حریم هوایی دانمارک و نهایتا آلمان شده که هر دو عضو ناتو هستند.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، دیمیتری پسکوف‌، سخنگوی کرملین در این رابطه اظهارنظری نکرد و فقط گفت که تامین امنیت رئیس‌جمهورروسیه اولویت دارد. او در یک تماس ویدیویی با خبرنگاران گفت: این تدابیر امنیتی که اتخاذ شد، تدابیر مناسبی بوده است.

تلویزیون روسیه بعدا تصاویری از پوتین در حال پیاده شدن از هواپیمایی با همین کد ثبت در هامبورگ را نشان داد.

پوتین اخیرا بر فراز برخی از کشورهای شرق اروپا پرواز داشته است. مشخص نیست که چرا او این‌بار مسیر طولانی‌تری را انتخاب کرده و همچنین از عبور بر فراز کشورهای بالتیک نظیر لهستان امتناع کرده است.

کد خبر 375619

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha