چهارشنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۴
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: یک مقام کاخ سفید اعلام کرد، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و دونالد ترامپ،رئیس‌ جمهور آمریکا در جریان اجلاس اخیر گروه ۲۰ در هامبورگ آلمان یک دیدار دیگر داشتند که تاکنون فاش نشده بود.

trupputin

محتوای این گفت‌وگوی دوم معلوم نیست اما رسانه‌های آمریکایی گزارش می‌دهند این دیدار ساعاتی پس از ملاقات رسمی دوجانبه آنها انجام شد.

در جریان دیدار رسمی روز ۷ ژوییه(16 تير)، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه بیش از دو ساعت درباره مسائل مختلف از جمله مداخله ادعایی روسیه در انتخابات آمریکا صحبت کردند. این اولین دیدار رو در روی آنها بود، دیداری که بنا به گزارش‌ها بیش از حد انتظار - ۳۵ دقیقه مقرر - طول کشید و تلاش چند مقام آمریکایی برای کوتاه کردن آن بی‌نتیجه ماند.

به گزارش واشنگتن پست، ترامپ وسط یک مراسم شام صندلی خود را ترک کرد و در یک صندلی خالی در کنار پوتین نشست.

 بنا به گزارش‌ها ترامپ تنها بود و پوتین هم فقط یک مترجم رسمی به همراه داشت و این ملاقات دوم تقریبا یک ساعت ادامه داشت.

کاخ سفید پس از انتشار گزارش این دیدار دوم در رسانه‌ها، وقوع آن را تایید کرد.

در حال حاضر، تحقیقات درباره ادعای کمک روسیه به ترامپ در جریان مبارزات انتخاباتی در جریان است. ترامپ هرگونه آگاهی از این مساله را رد می‌کند. روسیه هم مکررا دخالت در انتخابات آمریکا را تکذیب کرده است.

به گزارش ایسنا،تنها روایت از این دیدار دوم را ترامپ در اختیار مقام های کاخ سفید گذاشت؛ چون دستیاران آمریکایی ترامپ در آن حضور نداشتند.

یک مقام آگاه این دیدار دوم را یک "محاوره مختصر" و نه یک "ملاقات دوم" توصیف کرده است.

این مقام افزود که یک مترجم روس در این دیدار به کار گرفته شد؛ چون مترجم آمریکایی حاضر در مراسم شام روسی بلد نبود، بلکه مترجم زبان ژاپنی بود. ترامپ در آن مهمانی کنار نخست‌وزیر ژاپن نشسته بود.

خبر وقوع دیدار دوم دو رهبر را ابتدا ایان برمر، رئیس گروه اوراسیا که در آمریکا قرار دارد، در خبرنامه‌ای منتشر کرد. او گفت‌وگوی ترامپ و پوتین را خصوصی و پرشور توصیف کرد و گفت، عدم حضور یک مترجم آمریکایی باعث تعجب در مراسم شام شده بود. به گفته او، هرچند سایر حاضران در مراسم مهمانی شاهد این دیدار بودند اما نمی‌توانستند صدای آنها را بشنوند.

ترامپ می‌گوید، در دیدار اول درباره مداخله روسیه در انتخابات آمریکا مکررا از پوتین سوال کرده بود.

یک مقام ارشد اروپایی به واشنگتن پست گفت غیرعادی نیست که رهبران گاه به یک گوشه بروند و در دیدارهای خصوصی شرکت کنند.

کد خبر 376697

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha