سه‌شنبه ۶ تیر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۷
۰ نفر

سحر بیدار‌شدن برای خیلی‌ها سخت است. خیلی‌ها هم شب تا سحر بیدار می‌مانند یا درس می‌خوانند و یا به کارهای شخصی‌شان می‌رسند و در عوض روز می‌خوابند.

دوچرخه شماره ۸۸۰

از هركدام از اين دو دسته که باشيم، خوردن وعده‌ي سحري  بسيار مهم است و در بين اين همه خوراکي مفيد وعده‌ي سحري، خوردن يک نوشيدني را جداً توصيه مي‌کنيم؛ اصلاً خواهش مي‌کنيم نوشيدن تخم‌شربتي را فراموش نکنيد.

اين دانه‌هاي کوچک، منبع غني کلسيم، فيبر، امگا3 و پتاسيم هستند. متخصصان علوم تغذيه معتقدند تخم‌شربتي به‌دليل حالت ژلاتيني خود، انسان را تا مدت‌ها سير نگه مي‌دارد. چون دانه‌هاي ژلاتيني آن از آب درست شده، هيچ کالري ندارد و چون آب آن به‌مدت طولاني داخل دانه‌ها حتي درون بدن باقي مي‌ماند، باعث مي‌شود که بدن احساس سيري کند.

اين دانه‌ها 9 تا 12 برابر وزن خود، آب‌ به  خود مي‌گيرند و لعاب‌مانند مي‌شوند. تخم‌شربتي به‌دليل داشتن منيزيم و آنتي‌اکسيدان بالا در فصل گرما از گرمازدگي و تشنگي جلوگيري مي‌کند.

فقط يادتان باشد تخم‌شربتي‌ بايد مدت کافي در آب بماند تا به‌خوبي از هم باز شده و بعد خورده شود.

طرز تهيه‌ي آن بسيار ساده است. ابتدا مقداري از تخم شربتي را درون يک کاسه ريخته و روي آن آب بريزيد و صبر کنيد تا تمامي دانه‌ها بالاي آب بيايند و سپس سنگين‌شده و ته‌نشين شوند.

در اين حالت اگر خاشاکي در اين دانه‌ها وجود داشته باشد به روي آب مي‌آيد و مي‌توانيد آن را از آب خارج کنيد و در واقع تخم‌شربتي‌ها را بشوييد. سپس آب آن را خالي کنيد که با اين کار، خاشاک و چوب‌هاي ريز آن جدا مي‌شوند.

تخم‌شربتي‌ها را در ظرف ديگري خالي کنيد، اگر در ته ظرف شن‌هاي ريزي ته‌نشين شده بود، نياز است که چند‌بار اين عمل را انجام دهيد تا کاملاً تخم‌شربتي‌ها شسته و تميز شوند.

سپس آب، تخم‌شربتي و شربت يا شکر را با هم مخلوط کرده و خوب هم بزنيد. مي‌توانيد کمي آبليمو هم به آن اضافه کنيد و يا اصلاً شکر را از اين شربت حذف کنيد و فقط با آب و آبليمو بنوشيد.

اين نوشيدني مفيد را بعد از خوردن سحري بنوشيد و البته حتماً مي‌دانيد که سحري مانند وعده‌ي ناهار است و در آن بايد از مواد غذايي حاوي پروتئين و يا غذاهاي متنوعي از هيدروکربوت‌ها،فيبرها و پروتئين‌هاي کم چرب استفاده کرد.

کربوهيدرات‌ها درغذاهاي سرشاراز فيبر مانند نان وجود دارند. مصرفشير، ميوه، بادام و آجيل‌هاي بدون نمک، يک يا دو واحد ميوه و سالاد بدون سس هم در کنار وعده‌ي سحري، در اين‌روزهاي بلند به مقاومت بدن شما کمک مي‌کند.

کد خبر 373414

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha