همشهری آنلاین: تیم ملی ووشوی ایران که با ۶ سانداکار راهی بازی‌های کشورهای اسلامی شده بود، با کسب ۶ مدال طلا و موفقیتی صد در صدی به کار خود پایان داد.

Sanda

به گزارش روابط عمومي فدراسيون ووشو، روز دوشنبه (1 خرداد) در آخرين روز رقابت‌هاي ووشوي چهارمين دوره بازي‌هاي همبستگي کشورهاي اسلامي در جمهوري آذربايجان، مبارزات فينال اوزان مختلف (هفت وزن) برگزارشد.

در وزن منهاي 52 کيلوگرم، «معين حاجي‌زاده» که در دور نخست با قرعه استراحت روبرو شده بود و سپس با عبور از سد «علي زيد» يمني به فينال رسيد، براي کسب مدال طلا با «ساديک پهلوان» از ترکيه روبرو شد كه در اين مبارزه برتري فني خود را به رخ حريف کشيد تا با پيروزي در دو راند متوالي به نشان طلا دست يابد.

در وزن منهاي 56 کيلوگرم، «مهدي محمدي» که در مرحله يک چهارم نهايي «محمد دومبيا» از ساحل عاج را شکست داده بود، در نيمه نهايي «آگامي رادوف» از ترکمنستان را هم شکست داد و فينايست شد. وي براي کسب مدال طلا با «الچين امين‌اف» از کشور ميزبان که در حضور «الهام علي‌اف»، رئيس جمهور کشورش مبارزه مي کرد، قرار گرفت و با ارائه نمايشي تحسين‌برانگيز به پيروزي رسيد و دومين طلايي ووشوي ايران شد.

در وزن منهاي 60 کيلوگرم، «عرفان آهنگريان» که در دور نخست «رستم ابراگيموف» از قرقيزستان و در يک چهارم نهايي «زچيل آندانه» از بنين را پشت سر گذاشته بود، در نيمه نهايي «روسلم پيرعلي‌اف» از آذربايجان را برد، سپس براي کسب مدال طلا به مصاف «ياسين محمد» از تونس رفت و با اقتدار پيروز شد و طلا ضرب کرد.

در وزن منهاي 65 کيلوگرم، «فرود ظفري» که در ابتدا «طارق هندريک» از اندونزي را با اقتدار شکست داده بود، در مرحله نيمه نهايي نيز «عبداله عبيد» از پاکستان را از پيش روي برداشت و به فينال رسيد. وي که نخستين حضورش در تيم ملي ووشوي ايران را تجربه مي‌کند، براي رسيدن به مدال طلا با «بايرام شامادوف» از آذربايجان مبارزه کرد و در نهايت با برتري به کار خود پايان داد و به مدال طلا رسيد.

در وزن منهاي 70 کيلوگرم، «سعيد فاضلي» که پيش از اين «دائو کادر» از ساحل عاج، «علي قياسي»، نفر سوم جهان از اردن و «بکار ساواس»، نايب قهرمان جهان از ترکيه را شکست داده بود، در فينال با «ووگار کرم‌اف» از کشور ميزبان رقابت کرد و با اقتدار وي را با شکست بدرقه کرد و پنجمين طلايي تيم ايران لقب گرفت.

در وزن منهاي 75 کيلوگرم، «يزدان ميرزايي» که در دور نخست، مبارزه برابر حريف اهل اندونزي را در پنج ثانيه با ناک اوت به سود خود پايان داده بود، در مرحله نيمه نهايي «پرويز عبداله‌يف» از کشور ميزبان را شکست داد. وي در فينال و براي کسب مدال طلا با «آيمان محمد» از مصر رقابت کرد و در پايان مبارزه‌اي سخت به برتري دست يافت و مدال طلا را بر گردن آويخت.

با اين اوصاف تيم 6 نفره ووشوي ايران با 6 طلا به کار خود پايان داد تا بهترين عملکرد را در بين تمامي رشته‌هاي اعزامي ايران به بازي‌هاي کشورهاي اسلامي داشته باشد.

«حسين اوجاقي» و «کيوان شيرآقايي» هدايت تيم ملي ووشوي ايران را برعهده داشتند.

 

کد خبر 370975

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha