به گزارش روابطعمومی انتشارات سیمای شرق، کتاب بهکارگیری رسانههای اجتماعی و جمعی در روابطعمومی حرفهای تالیف نصیبه رستگارپور از جمله آثار جدید منتشرشده در این انتشارات است که در سیامین نمایشگاه کتاب تهران عرضه شده است. این کتاب دریچهای است به جهان نوین هوشمندی که روابطعمومی حرفهای با آن مواجه شده است و تلاشی است برای ارائه راهکارها و راهبردهایی نوین در سازمانها، برای هماهنگی هر چه بیشتر روابطعمومی حرفهای با این محیط نوین هوشمند.
در مقدمه این کتاب آمده است:
مشتریان، مصرفکنندگان و مخاطبان سازمان امروزه با بهرهگیری از تکنولوژیهایی که دسترسی آنها برای مشارکت فعال بیشتر در محیط هوشمند حول سازمانها را بیشتر میکند؛ از فرایند طراحی تا تولید محصولات و خدمات؛ طراحی و انتشار تبلیغات؛ بازاریابی و فروش و حتی تعیین قیمت کالا و خدمات، همراه و همکار سازمان هستند و در کلیه این فرایندها مشارکت فعال دارند.
در واقع مشتریان و مصرف کنندگان، سلایق خود، احساسات و نیازهایی که دارند را به صورت داوطلبانه روانه محیط شبکه هوشمند سازمان میکنند. عادتها، نیازها و گفتوگوها و ارتباطات آنها با سایر مشتریان و مخاطبان سازمان در محیط هوشمند سازمان و در ارتباط با سازمان، در فرایند تولید تا ارائه خدمات و محصولات سازمانها تعیینکننده شده است.
به این ترتیب روابطعمومی برندها -از برندهای محلی تا برندهای جهانی- چارهای ندارند جز هماهنگی با این محیط هوشمند که تحت تاثیر مشارکت سهامداران، شرکاء، کارکنان و مشتریان و مصرفکنندگان چهره و مضمونی کاملا فرهنگی یافته است. لازم است آنها انعطاف پذیری فرهنگی خود را نسبت به هنجارها و سلایق فرهنگی مخاطبان سازمان خود، به شدت بالا ببرند.
مضمون کتاب به این مقوله میپردازد که این انعطافپذیری اگر چه روابطعمومیها و سازمانهای متبوع آنها را در هر لحظه وادار میسازد که هماهنگ با فرهنگ حاصل از مشارکت انواع مخاطبان خود اعم از مشتریان و مصرفکنندگان، سهامداران، شرکاء و کارکنان عمل کند، اما در عین حال ظرفیتهای بسیاری برای ایجاد خلاقیتهایی که سازمان برای بقاء به آنها احتیاج دارد، فراهم می کند: از خلاقیت در فرایند طراحی تا تولید محصولات و خدمات؛ تا خلاقیت در طراحی و انتشار تبلیغات؛ بازاریابی و فروش.
این کتاب به پنج بخش تقسیم میشود که در این فصول به وظایف و استراتژی روابطعمومی، تولید و گزینش و انتشار محتوا در رسانههای جمعی و اجتماعی، مانیتورینگ و تهیه بولتن، تحلیل اخبار منفی و بحرانی و تحلیل محتوای بولتنهای خبری پرداخته شده است.
کتاب حاضر با مقدمهای از دکتر محمدسلطانیفر منتشر شده است. قیمت کتاب 9000تومان است و علاقهمندان میتوانند در نمایشگاه بینالمللی کتاب آن را خریداری کنند. غرفه انتشارات سیمای شرق در سالن A3 ناشران عمومی، راهرو4، غرفه 777 واقع است.
نظر شما