پنجشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: همایش سه روزه بین‌المللی مبارزه با نفوذگرهای اینترنتی (هکرها) در شهر سئول پایتخت کره جنوبی آغاز به کار کرد.

به گزارش ایرنا، صدها نفر از کارشناسان شبکه جهانی اینترنت و افرادی که در زمینه مقابله با حملات سایبری فعالیت دارند در این گردهمایی بزرگ حضور دارند.

بسیاری از این افراد که از آنان با عنوان هکرهای سفید نام برده می‌شود و وظیفه مقابله با هکرهای حرفه‌ای و تبهکار را بر عهده دارند نیز در حاشیه این همایش هنرهای خود را به نمایش می‌گذارند.

قرار است صدها نفر از کارشناسان و هکرهای سفید که از کشور کره جنوبی و بسیاری از کشورهای دیگر جهان هستند در باره راه های مقابله با حملات سایبری با یکدیگر بحث و تبادل نظر کرده و اطلاعات خود را در اختیار یکدیگر قرار دهند.

میزبانی اجلاس امنیتی و اطلاع رسانی جهانی و رقابت هکرهای بین المللی در سال 2017 که برای دهمین بار برگزار می شود، بر اساس گزارش روز پنجشنبه یونهاپ، وزارت علوم و فناوری کره جنوبی بر عهده دارد.

نقش دولت در مقابله با نفوذگرهای اینترنتی، راه های مقابله با حملات در فضای مجازی و حراست از امنیت اطلاع رسانی از مقوله هایی است که کارشناسان در این همایش در باره آنها دیدگاهها و نظرات خود را ارائه خواهند کرد.

«آندره تانگ» وزیر امور دیجیتالی تایوان به عنوان یکی از کارشناسان جوان و خبره در این زمینه در سخنانی اعلام کرد که دولت ها باید نقش تازه ای در این زمینه و برای حراست از فضای مجازی و مقابله با هکرها برای خود تعریف کرده و ایده «دولت شفاف» را در جامعه ترویج کنند.

وی گفت که یکی از مقوله هایی که در تایوان تاکید زیادی بر آن می شود امنیت سایبری و حراست از شفافیت اطلاع رسانی و تقویت اینترنت و فناوری های ذی ربط است.

از همایش امنیتی مقابله با حملات سایبری و هکرها با نام «کد گیت» نیز یاد می‌شود.

کد خبر 366879

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha