همشهری آنلاین: نمایندگان ۱۹ کشور در سازمان بهره‌وری آسیایی (APO) این هفته در تهران گرد هم می‌آیند تا برنامه‌های خود برای بهره‌وری پایدار در بزرگترین قاره جهان را برای سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ میلادی نهایی کنند.

GBM

به گزارش ایرنا، پنجاه و نهمین اجلاس شورای حکام سازمان بهره‌وری آسیایی (GBM) از 21 فرودین‌ماه جاری به مدت سه روز در تهران برگزار می‌شود.

به گفته رویا طباطبایی یزدی رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران، اجلاس GBM، عالی‌ترین اجلاس سازمان بهره‌وری آسیایی(APO) است که همه ساله در یکی از کشورهای عضو برگزار می‌شود و نمایندگان دولت‌های کشورهای عضو به همراه یک یا چند مشاور در آن حضور می‌یابند.

به گفته وی، کشورهای جمهوری اسلامی ایران، اندونزی، بنگلادش، پاکستان، تایوان، تایلند، ژاپن، سنگاپور، سریلانکا، فیلیپین، فیجی، کامبوج، کره جنوبی، لائوس، مالزی، مغولستان، نپال، ویتنام و هند به همراه دبیرکل سازمان بهره‌وری آسیایی(APO) و نیز 13 نفر از اعضا دبیرخانه APO در این اجلاس حضور خواهند داشت.

قرار است در این دوره از اجلاس، نماینده‌ای از انجمن بهره‌وری آفریقایی نیز به عنوان عضو ناظر حضور یابد.

بهره‌وری پایدار، محور اصلی گفت و گوهای اعضای این سازمان آسیایی در تهران به شمار می‌رود.

قرار است آقای «سانتی کانوک تاناپرن»*، دبیرکل APO در نشست تهران گزارش مالی و اجرایی سال 2016 میلادی را به کشورهای حاضر در اجلاس ارائه کند و کشورهای حاضر نیز برنامه‌های سال 2017 و 2018 میلادی را پس از بررسی، مصوب کنند.

در حاشیه برگزاری این اجلاس سه روزه از پورتال جدید دوره‌های خودآموز سازمان بهره‌وری آسیایی رونمایی می‌شود و دبیر کل APO نیز در یک نشست خبری به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ می‌دهد.

بازدید شرکت‌کنندگان در این اجلاس از اماکن تاریخی و گردشگری تهران از جمله کاخ گلستان و موزه جواهرات ملی از برنامه‌های جنبی پیش‌بینی شده برای مهمانان است.

سازمان بهره‌وری آسیایی(APO) سازمانی منطقه‌ای و میان دولتی است که در سال 1961 میلادی به همت جمهوری چین(تایوان)، هند، ژاپن، جمهوری کره، نپال، پاکستان، فیلیپین پایه‌گذاری شد؛ ایران از سال 1965 میلادی به عضویت این سازمان درآمده است.

هدف سازمان بهره‌وری آسیایی مشارکت در توسعه اقتصادی ـ اجتماعی کشورهای عضو و بهبود کیفیت زندگی برای مردم آن کشورها از طریق ارتقاء بهره‌وری تحت روحیه همکاری متقابل در بین کشورهای عضو است.

عضویت سازمان بهره‌وری آسیایی برای تمامی دولت‌های آسیا و اقیانوسیه که عضو کمیسیون اقتصادی و اجتماعی آسیا و اقیانوسیه (ESCAP) در سازمان ملل متحد هستند، آزاد است.

دولت‌های خارج از منطقه آسیا ـ اقیانوسیه می‌توانند به عنوان اعضای پیوسته به این سازمان ملحق شوند.

جمهوری اسلامی ایران آخرین بار در سال 2008 میلادی میزبانی اجلاس شورای حکام سازمان بهره‌وری آسیایی را بر عهده داشته است.

کد خبر 366341

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha