۱ - سلام، سلامی گرم و صمیمانه به همه‌ی کودکان و نوجوانان امروز و دیروز.

تصویرگری: مهسا بهرنگ

امسال بعد از حادثه‌ی آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو، کودکان و نوجوانان نشان دادند چه‌قدر خوب بلدند احساس مسئولیت کنند و می‌توانند کودکانه و نوجوانانه در لحظه‌های سخت با جامعه هم‌دردی کنند و باری از روی دوش بزرگ‌ترها بردارند. قدردانی کودکان و نوجوانان از آتش‌نشانان فداکار و قهرمان را می‌گویم و قولشان برای برگزاری چهارشنبه‌‌سوری بی‌خطر.

هرچند وقتی من دارم این یادداشت را می‌نویسم هنوز چهارشنبه‌ی آخر سال نرسیده، ولی نشانه‌های پایبندی به آن قول را می‌توان حس کرد. خیلی‌ممنون بچه‌ها!

 

2- حتماً تصویرها یا تصویرک خروس‌ها را در صفحه‌های این شماره دیده‌اید. مناسبت حضور این خروس هم که معلوم است، سال جدید سال خروس است؛ اما این همه‌ی ماجرا نیست.

دوچرخه به مناسبت عيد نوروز و شانزدهمين سالگرد انتشار دوچرخه با استفاده از این خروس‌ها برچسب‌(استیکر)های ویژه‌‌ای را براي شما بر و بچه‌های دوچرخه‌ای در تلگرام آماده كرده تا احساساتتان را با این استیکرها ابراز کنيد.

امیدوارم خوشتان بیاید و اگر پیشنهادی در این زمینه دارید به ما بگویید. راستي مي‌توانيد اين استيكرها را از كانال تلگرام دوچرخه به نشاني docharkheh_weekly@ دريافت كنيد.

 

3- در جشن تولد 16 سالگی دوچرخه با کمک نقاشی‌های تعدادی از نوجوانان دوچرخه‌ای، هدیه‌ای نوجوانانه آماده کردیم. به امید خدا در شماره‌ها‌ی آينده‌ي دوچرخه در سال جديد، کسانی که این هدیه را ندیده‌اند با آن آشنا می‌شوند.  

راستی به عدد این شماره‌ی دوچرخه توجه کرده‌اید؟ کاملاً اتفاقی در آخرین شماره‌ی امسال به عدد رُند 870 رسیدیم. تازه در این هفته سه‌چرخه هم به شماره‌ی 170 رسیده است. البته قبل از این‌که یادداشت را بنویسم علی مولوی این را به یادم آورد که نکته‌ی اتفاقیِ جالبی است، مگر نه؟!   

 

4- امسال در گوشه و کنار کشور فعالیت‌ها و تلاش‌هایی برای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی به‌ویژه میان کودکان و نوجوانان به انجام رسید. حالا که دوچرخه هم مثل شما نوجوان شده و در هفده سالگی همراه و هم‌زمان با شما نوروز را جشن می‌گیرد، بیایید با کتاب و کتاب‌خوانی به پیشواز سال نو برویم.

صمیمانه این جشن و آغاز سال نو را به یکدیگر تبریک بگوییم و با امید و خوش‌بینی، نگاه و ذهن خود را نو کنیم و با عزمی برای گسترش کتاب‌خوانی به‌سوی سال نو برویم و کاری کنیم که سال نو، سال کتاب‌خوانی کودکان و نوجوانان، سال کتاب‌خوانی ایران باشد.

کد خبر 365185

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha