سه‌شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۷
۰ نفر

همشهری دو - مریم حدادی: عید نوروز عطر و طعمش را مدیون دورهمی‌ها و رفت‌وآمدهای مخصوص خودش است.

میزبانی در ۳ سوت!

اگر اين ديد و بازديد‌ها را از اين ايام حذف كنيم، چيزي جز برنامه‌‌هاي تلويزيوني و لباس‌ها و عطر بهار نمي‌ماند اما اگر جمعي كه دور هم جمع شده‌اند همدل باشند، ساعت‌ها مي‌توانند در كنار يكديگر يك دورهمي خوب خانوادگي را با آرامش تجربه كنند. اگر شما از قبل براي شام يا ناهار برنامه‌ريزي نكرده باشيد، شايد تهيه غذا در زمان كم، كار سختي به‌نظر برسد. اگر فرزند كوچكي داشته باشيد كه بسيار سخت‌تر به چشم مي‌آيد. نخستين گزينه براي خيلي‌ها برداشتن گوشي تلفن و سفارش غذا از بيرون است. اما اين كوتاه‌ترين و نخستين راه‌حل است كه به نفع جيب خانواده نيست. شما مي‌توانيد با چند راه‌حل ساده و چند فوت زنانه، در آشپزخانه تميز و شاداب خود، در كمترين زمان، غذاهاي ساده و خوشمزه‌اي را آماده كنيد.

  • فست‌فودهاي زود پز

شما مي‌توانيد غذاهايي را در شاخه فست‌فودها پيدا كنيد كه امكانات خاصي مانند فر و وسايل و مواد لازم عجيب و غريب براي تهيه آن نياز نداشته باشيد. براي نخستين پيشنهاد، غذا‌هاي ساده‌اي مانند انواع پاستا را مي‌توانيد در ذهن داشته باشيد. حتي در همين زمان كم مي‌توانيد با پختن و آبكش‌كردن مقدار مورد نياز پاستا‌ و تهيه سس‌هاي مختلف، 2 نوع غذا براي سفره خود درنظر بگيريد؛ ايده وسوسه كننده‌اي است كه مي‌تواند كدبانوگري شما را به‌وضوح نشان دهد. اگر فكر مي‌كنيد پاستاها در جمع فعلي شما طرفدار ندارند، گزينه‌اي ساده‌تر انتخاب كنيد. مثلا مرغ و قارچ پنيري. تكه‌كوچك مرغ را در كره سرخ كنيد، قارچ‌‌هاي ورقه شده را هم اضافه كنيد و اجازه دهيد بپزند. حالا نمك و ادويه را مخلوط كنيد و كمي قبل از انتهاي پخت، پنير پيتزا را اضافه كنيد. كل مراحل آماده‌سازي‌ اين غذا كمتر از نيم‌ساعت از شما وقت خواهد گرفت. مي‌توانيد اين غذاها را همراه با سالاد كاهو سر سفره بياوريد و همه را، مهمان دستپخت بي‌نظير خودتان كنيد.

  • غذاهاي محلي

اگر ذائقه مهمانان‌تان را مي‌شناسيد، مي‌توانيد به سراغ انواع غذاهاي محلي مورد علاقه آنها برويد. كافي است بسته به تعداد مهمان‌هاي‌تان از بادمجان‌هاي سرخ شده درون فريزر، چند بسته‌اي را بيرون بياوريد، همراه با مقداري آب روي گاز بگذاريد تا بيشتر پخته و له شود. بعد از آن، مقداري كشك، گردو، نمك و ادويه را به بادمجان‌ها اضافه كنيد و حالا اين مخلوط خوشمزه را مقداري بكوبيد تا بادمجان‌ها رشته رشته شوند. حتي مي‌توانيد بادمجان‌‌ها را 2 قسمت كنيد تا غذاي ديگري مانند ميرزاقاسمي درست كنيد. خورش باقلا‌قاتق را از دستور كارتان خارج نكنيد. يك غذاي ساده و خوش عطر كه به سرعت آماده مي‌شود. كافي است از قبل باقلاي پاك شده را براي چنين زمان‌هايي كنار گذاشته باشيد. شايد بگوييد اينها غذاهاي ساده‌‌اي هستند كه براي پذيرايي از مهمانان در عيد مناسب نيست. سخت نگيريد. مهماني كه به قصد ديدن شما آمده است، انتظار سفره رنگين همراه با مخلفات را ندارد. از كنار هم بودن لذت ببريد.

  • زودپز سنتي

خيلي وقت‌ها مهمان‌هاي سرزده عزيزي به سراغ شما مي‌آيند كه دوست داريد هرچه بيشتر در كنار هم باشيد و صرف غذا در كنار هم، بهانه خوبي براي بيشتركردن زمان اين ديدار است. از زماني كه به شما براي حضور در خانه اطلاع مي‌دهند شما زمان كافي در اختيار داريد تا سفره‌اي مطابق ميل‌تان پهن كنيد؛ اما به شرط‌هايي. شما بايد كارها را با سرعت بالا انجام دهيد. اگر خورش‌هايي مانند قيمه يا قرمه‌سبزي مدنظرتان است، مي‌توانيد از زودپزتان كمك بگيريد تا دست راست شما شود. مواد را مانند روش هميشگي خودتان براي خورش آماده كنيد و در مرحله آخر در زودپز را بگذاريد و اجازه بدهيد تا عطر دستپخت‌تان همه خانه را پر كند. براي برنج هم مي‌توانيد از پلوپز كمك بگيريد و اگر زماني به اندازه يك‌ساعت در اختيار داريد، مي‌توانيد خودتان به راحتي آن را با روش‌هاي معمول آماده كنيد. كافي است باور كنيد كه در اين زمان كم هم مثل گذشته مي‌توانيد كار كنيد.

 

  • ساده و صميمي

بسته به درجه راحتي و صميميت شما با مهمانان‌تان، مي‌توانيد به سراغ انواع غذاهاي ساده برويد. انواع كوكو در همين شاخه قرار مي‌گيرند و مي‌‌توانيد از آنها براي زمان‌هايي كه فرصت و مواد غذايي كافي در خانه نداريد، استفاده كنيد. حتي اگر مهمانان شما به غذاهايي مانند آبگوشت علاقه‌مند باشند، مي‌توانيد باز هم از زودپز كمك بگيريد و در كمتر از 2 الي 3 ساعت، همه را به صرف يك آبگوشت جاافتاده مهمان كنيد. گزينه بعدي انواع ساندويچ‌ها هستند كه شما مي‌‌توانيد به سرعت در آشپزخانه آماده كنيد. كافي است مقداري خيار شور، گوجه‌فرنگي و نان باگت در خانه داشته باشيد تا در كنار مواد ساده ديگري مانند مرغ‌ سرخ شده يك ساندويچ ساده و سريع درست كنيد تا طعم و مزه آن لذت و آرامش مهماني شما را كامل كند.

کد خبر 365044

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha