جمعه ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰
۰ نفر

با گذشت ۴ روز از صدور فرمان جدید مهاجرتی دونالد ترامپ درباره ممنوعیت ورود اتباع ۶ کشور مسلمان به خاک آمریکا، شمار شکایت‌های قضایی علیه این فرمان در دادگاه‌های آمریکا به ۶مورد رسید.

روی جلد شماره جدید مجله تایم با تیتر جنگ ترامپ با واشنگتن طعنه‌ای است به پیام‌های توییتری او.

 دادستان‌هاي ايالت‌هاي هاوايي، واشنگتن، نيويورك‌، مينه‌سوتا، اورگان و ماساچوست با ثبت شكايت‌هايي در دادگاه‌هاي ايالتي، درصدد آن هستند كه بار ديگر اجراي آن را به حالت تعليق درآورند. رئيس‌جمهور آمريكا روز دوشنبه فرمان جديدي براي ممنوعيت ورود اتباع چند كشور مسلمان به خاك اين كشور امضا كرد.

فرمان قبلي كه چند روز بعد از شروع به كارش در كاخ سفيد اعلام شد، يك هفته پس از امضاي رئيس‌جمهور با شكايت چند دادستان به حالت تعليق درآمد. اين بار هم دادستان‌ها اميدوارند قبل از آنكه اين فرمان براساس اعلام كاخ سفيد، در تاريخ 16مارس (26اسفند) به‌مدت 90روز به اجرا درآيد، بتوانند در دادگاه آن را به حالت تعليق درآورند. در فرمان اوليه اتباع كشورهاي عراق، ايران، ليبي، سودان، سومالي، سوريه و يمن از ورود به آمريكا منع شده‌بودند. در فرمان جديد عراق از اين فهرست خارج شده و همچنين دارندگان كارت سبز اقامتي آمريكا هم از اين ممنوعيت استثنا شده‌اند.

کد خبر 364568

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha