همشهری آنلاین: با جدی گرفتن توصیه‌های پلیسی در راستای پیشگیری از سرقت منزل، هم از یک بحران روحی شدید در خانواده‌‌‌ خود جلوگیری می‌کنید و هم نقش غیرقابل انکار خود را در افزایش امنیت جامعه به خوبی ایفا می‌کنید.

پلیس

به گزارش خبرگزاري ميزان، سرقت یكی از اصلی‌ترین پایه‌های وقوع حوادث را به خود اختصاص داده است و هر كس ممكن است قربانی یك سرقت شود؛ به همین دلیل در هر شرایطی باید در حفظ و نگهداری اموال خود كوشا باشید. چرا كه در صورت بروز هرگونه سرقتی از شما، آرامش خاطرتان تا مدت‌ها از بین می‌رود.

باور كنیم كه رعایت نكاتی بسیار ساده و بدیهی می‌تواند در پیشگیری از سرقت اموال‌مان به ما كمك كرده و تبهكاران را در رسیدن به اهداف‌شان ناكام گذارد.

با جدی گرفتن توصیه‌های زیر، هم از یك بحران روحی شدید در خانواده‌‌‌ خود جلوگیری می‌كنید و هم نقش غیرقابل انكار خود را در افزایش امنیت جامعه به خوبی ایفا می‌‌کنید.

* زمانی كه خانه را ترك می‌كنید، از بسته بودن همه‌ راه‌های ورودی اعم از درها و پنجره‌ها اطمینان حاصل کنید.

* اگر تمایل دارید پنجره‌ها را باز بگذارید، حتماً برای آن‌ها حفاظ در نظر بگیرید.

* روی دیوار حیاط منزل خود، حفاظ مقاوم نصب كنید؛ حفاظ را طوری تعبیه كنید كه اگر تیر چراغ برق، علمك گاز، درخت یا ماشینی در كنار آن قرار داشت، سارقان نتوانند از آنها برای ورود به ساختمان استفاده كنند.

* از ورود افراد ناشناس تحت عناوین مختلفی مانند سمسار، خریدار ضایعات، فالگیر، متكدی و ... به داخل ساختمان ممانعت به عمل آورید.

* هنگام اسباب‌كشی یا انجام كارهای ساختمانی كه به باز ماندن درِ ورودی منجر می‌شود، مراقب تردد افراد ناشناس باشید.

* از باز كردن در برای افرادی كه با سایر واحدها كار دارند، خودداری كنید.

* اگر درِ پاركینگ منزل به صورت كنترلی باز و بسته می‌شود، پس از خروج منتظر بمانید تا كاملاً بسته شود.

* وسایل را طوری داخل خودرو قرار دهید كه توجه افراد را جلب نكند. این كار را می‌توانید در داخل پاركینگ انجام دهید.

* همه با هم از منزل خارج نشوید. خروج هم‌زمان ساكنان و چند قفله نمودن درها، توجه افراد را جلب می‌كند.

* در صورت امكان از چراغ‌های دارای حسگر كه با حركت افراد روشن می‌شوند، استفاده كنید.

* در صورت نقل مكان به‌منزل جدید یا مفقود شدن كلید، سریعاً نسبت به تعویض توپی قفلِ در اقدام کنید.

* از واگذاری كلید به بنگاه‌های معاملات ملكی، شركت‌های خدماتی و كارگران و تعمیركاران خودداری کنید.

* اگر می‌خواهید به مسافرت بروید یا مجبورید چند روزی خانه را خالی بگذارید، وسایل برقی منزل خود از جمله سیستم‌های روشنایی و نیز وسایل صوتی و تصویری را به سیستم‌های دارای زمان‌بندی مجهز کنید. این سیستم‌ها با توجه به زمانی كه بر روی آنها تنظیم می‌كنید، در طول شبانه‌روز وسایل برقی شما را به صورت اتوماتیك روشن و خاموش می‌كنند.

* از بستن پرده‌ها پرهیز کنید. زیرا این كار در طول ساعات روز غیر طبیعی به نظر می‌رسد و نشانه‌ این است كه شما در منزل نیستید.

* بهتر است خط تلفن منزل خود را به شماره تلفن همراه‌تان انتقال دهید تا در صورت تماس دیگران با خط ثابت منزل، بتوانید پاسخ داده و هر گونه ظنّی را نسبت به عدم حضورتان خنثی کنید.

* همسایه‌های امین می‌توانند زمانی كه شما در خانه نیستید، مراقب اوضاع باشند. این كار باید در غیاب آن‌ها توسط شما نیز انجام شود. با این حال مراقب باشید افراد ناشناس و غیرمطمئن را از برنامه سفر خود مطلع نكنید.

* دوربین‌های حفاظتی در هر قسمتی از منزل قابل نصب هستند. می‌توانید آن‌ها را به رایانه‌ شخصی خود وصل كرده و حتی زمانی كه در منزل نیستید، فضای داخلی و محوطه بیرونی را كنترل کنید.

* اگر وارد خانه شده و متوجه سرقت شدید، بدون این‌كه به چیزی دست بزنید، فوراً خارج شده و با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 تماس بگیرید.

  • سرهنگ دوستعلی جلیلیان
کد خبر 364063

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha