شنبه ۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۸
۰ نفر

پسرعمه و پسردایی که با خرید کلاشنیکف و چاقو صاحب یک صرافی در تهران را به گلوله بسته و دست به سرقت از آنجا زده بودند، صبح دیروز صحنه دزدی گانگستری خود را بازسازی کردند.

متهم

متهمان كه جمعه گذشته، يعني 8روز پس از سرقت در يكي از استان‌هاي غربي كشور دستگير شده بودند، مدعي شده‌اند كه به غير از اين سرقت، جرمي ديگر مرتكب نشده‌اند و با اين حال بازجويي از آنها ادامه دارد. براساس اين گزارش، دزدان مسلح حدود ساعت 10صبح ديروز از اداره آگاهي به خيابان فردوسي منتقل شدند تا در محل وقوع جرم، صحنه سرقت مسلحانه را بازسازي كنند.

پيش از رسيدن خودروي حامل متهمان، سردار ساجدي‌نيا، رئيس پليس پايتخت به همراه سردار عباسعلي محمديان، رئيس پليس آگاهي تهران در محل حاضر شدند كه مردم همزمان با چسباندن بنر از پليس براي دستگيري سريع متهمان، تشكر كردند. سردار ساجدي‌نيا وقتي در جمع خبرنگاران قرار گرفت، به شرح ماجرا پرداخت و گفت: ظهر پنجشنبه 28بهمن گزارش سرقت از يك صرافي در خيابان فردوسي به پليس مخابره شد. 2مرد مسلح كه صورت خود را پوشانده بودند با حمله به صرافي و شليك به مالك آن، مقداري دلار و يورو كه ارزش آن حدود 70ميليون تومان اعلام شده بود، سرقت كرده و فراري شده بودند.

از همان زمان ‌شناسايي و دستگيري دزدان مسلح در دستور كار پليس قرار گرفت تا اينكه تيم تحقيق با ردگيري‌هاي تخصصي بعد از 48ساعت موفق به شناسايي متهمان شدند. بررسي‌ها نشان مي‌داد كه متهمان پس از سرقت به استان لرستان گريخته‌اند و كارآگاهان با نيابت قضايي راهي اين استان شدند و با هماهنگي پليس لرستان، سارقان را روز جمعه دستگير كردند. سردار ساجدي‌نيا تصريح كرد: در ادامه تحقيقات مشخص شد كه دزدان، اموال سرقتي را به ريال تبديل كرده‌اند كه حساب‌هاي آنها مسدود شد. از سوي ديگر نفر سومي هم با اين گروه فعاليت داشت اما در صحنه سرقت حضور نداشت كه وي هم شناسايي شده است.

سردار ساجدي‌نيا افزود: يكي از 2متهم اصلي سابقه‌دار بوده اما ديگري سابقه كيفري ندارد. از آنجا كه سرقت‌هاي اين گروه خشن بوده و سلاح همراه داشته و اقدام به تيراندازي هم كرده بودند، اميدواريم كه دستگاه قضايي آنها را محارب شناخته و با اجراي مجازات شاهد كاهش جرم در اين زمينه باشيم.

به گزارش همشهري، پس از اظهارات رئيس پليس تهران، دزدان مسلح به بازسازي صحنه سرقت پرداختند و با دستور قاضي نصرتي، بازپرس دادسراي ويژه سرقت براي انجام تحقيقات بيشتر در اختيار مأموران پليس آگاهي پايتخت قرار گرفتند.

  • براي خلاف به تهران آمديم

2سارق 22ساله كه پسرعمه و پسردايي هستند، در ازدحام جمعيت از خودروي حامل متهمان پياده شده و مأموران آنها را به داخل صرافي مي‌برند. آنها هنوز هم باورشان نشده كه به اين زودي دستگير شده‌اند. آنها در مقابل دوربين گفتند كه پشيمانند و اگر مي‌دانستند به اين سرعت گرفتار مي‌شوند، هرگز دست به خلاف نمي‌زدند. گفت‌وگوي خبرنگار همشهري با يكي از دزدان را بخوانيد.

  • چه شد كه ايده سرقت از صرافي به ذهنت خطور كرد؟

با ديدن يك فيلم هاليوودي، ‌فكر دزدي به سرم زد و موضوع را با پسردايي‌ام در ميان گذاشتم. او هم قبول كرد و هردو با خريد اسلحه 3روز قبل از دزدي از شهرستان راهي تهران شديم.

  • يعني صرافي را 3روز قبل از دزدي شناسايي كرديد؟

بله. پيش از اين چندبار براي كارگري به تهران آمده بودم و پس از آنكه دستمزدم را مي‌گرفتم دوباره به شهرستان برمي‌گشتم. براي همين با تهران آشنايي داشتم. اين‌بار اما براي خلاف آمديم و چون مي‌دانستم در صرافي دلار، يورو و... است تصميم گرفتيم به صرافي دستبرد بزنيم.

  • فكر مي‌‌كرديد چقدر گيرتان بيايد؟

فكر مي‌كرديم سرقت‌مان ميلياردي باشد و آينده‌مان را تأمين كند اما حدود 64 ميليون تومان نصيبمان شد كه بين خودمان تقسيم كرديم.

  • از جزئيات سرقت بگو؟

ما روز سه‌شنبه صرافي را شناسايي كرديم؛ روز چهارشنبه يك خودروي پرايد سرقت كرديم و روز پنجشنبه به صرافي حمله كرديم.

  • خودروي پرايد را چطور سرقت كرديد؟

به‌عنوان مسافر دربستي در يكي از اتوبان‌هاي تهران سوار پرايدي شديم و دربين راه با تهديد راننده و ضرب و شتم وي، او را از ماشين به بيرون پرت كرديم و ماشينش را دزديديم. روز بعد هم با كلاه صورت‌هايمان را پوشانديم و وارد صرافي شديم. من اسلحه داشتم و پسردايي‌ام چاقو. 3نفر داخل صرافي بودند. صاحب مغازه كنار گاوصندوق بود كه به محض ورود، يك تير شليك كردم. مي‌خواستم آنها را بترسانم تا دست از پا خطا نكنند اما ناگهان دستم روي ماشه رفت و گلوله ديگري هم شليك شد.

از بخت بد من گلوله‌ها به زانوي صاحب مغازه برخورد كرد. در آن لحظه من يك دسته يورو كه پس از سرقت متوجه شديم 6500يورو بوده را سرقت كردم. درحالي‌كه قصد خروج داشتيم متوجه شديم كه يكي از حاضران بسته‌اي روي زمين انداخت. دوباره برگشتيم و از زير پيشخوان يك بسته كه حدود 10هزار دلار بود را برداشتيم و فرار كرديم. گويا يكي از كاركنان صرافي با ديدن ما در يك لحظه بسته دلارها را زير پايش انداخت تا ما متوجه نشويم اما ما متوجه شديم و آن را هم دزديديم.

  • با دلار و يوروهاي سرقتي چه كرديد؟

آنها را در يك صرافي در خرم‌آباد فروختيم و پولش را به حسابمان واريز كرديم تا شب عيدي سودش را بگيريم.

  • اسلحه را از كجا تهيه كردي؟

از شخصي در شهرستانمان به قيمت ... تومان خريدم.

  • بعد از سرقت، با اسلحه چه كردي؟

همان روز پس از سرقت، خودروي پرايد مسروقه را كنار خيابان رها كرديم و با اتوبوس به شهرستانمان برگشتيم. وقتي به شهرمان رسيديم اسلحه را داخل رودخانه انداختم.

  • گويا تازه دامادي؟

من 4‌ماه است كه ازدواج كرده‌ام و پسردايي‌ام هنوز يك‌ماه نشده نامزد كرده است. حالا معلوم نيست همسرم چه تصميمي مي‌گيرد. خيلي پشيمانم.

کد خبر 363200

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha